Wednesday, January 30, 2013

KEMATIAN WILLIAM HARUS DIBELA! CARI 'PEMBUNUH BERSIRI' SAMPAI LUBANG CACING!!


Nampaknya fenomena pembunuhan anak kecil tumbuh semula di Malaysia. Perkara ini seolah-olah menjadi seperti skrip drama yang pelbagai episod.

Apa dosa anak kecil seperti ini dibunuh bukankah mereka ini tidak berdosa. Pembunuh durjana ini harus diheret ke muka pengadilan dan dihukum dengan setimpalnya.

Pada keluarga adik William, GR ucapkan salam takziah pada mereka dan semoga pihak Polis akan membuktikan siapa yang bersalah.

PETALING JAYA: Polis tidak menolak kemungkinan bahawa kanak-kanak malang, William Yau Zhen Zhong mungkin menjadi mangsa pembunuh kanak-kanak.

Mesej teks amaran kepada orang ramai mengenai seorang pembunuh bersiri yang mencari mangsa di kalangan kanak-kanak mula tersebar sejak kehilangan William.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Yahaya Ramli berkata, polis tidak menolak kemungkinan berkenaan namun siasatan lanjut perlu dilakukan bagi menentukan kesahuhan dakwaan itu.

"Setakat ini kami belum menerima apa-apa laporan polis mengenai mesej sebegitu. Kami berharap mereka yang menerima mesej teks berkenaan akan tampil kepada polis," katanya pada sidang media selepas pelancaran kempen Kampus Kepolisan di Sunway University di sini. Selasa.

William dilaporkan hilang pada 16 Januari di Jalan Putra Mahkota, Putra Heights, Subang Jaya. Dia dipercayai keluar dari kenderaan untuk mencari ibu bapanya yang singgah di sebuah kedai barangan elektrik.

Pada hari bedah siasat pada 25 Januari, ibu bapa William mengesahkan mayat kanak-kanak itu sebagai anak mereka berdasarkan dua parut di belakang kepala dan satu di dahi selain seluar dalam yang dipakainya.



Ini pula orang tua tak sedar diri, kematian seseorang pun dipolitikkan. Jika Malaysia diperintah oleh Pakatan Pembangkang adakah dijamin selamat dari segalanya? Amerika Syarikat negara maju tu pun pelbagai gejala sosial dan rakyat mereka pun hidup bukannya 100% selamat.


GR kata: Salam Takziah pada keluarga adik William

1 comment:

Anonymous said...

yang tak selamat hanya dipenang.. kes culik dipenang, kes bunuh pun dipenang, sebar bible pun dipenang... sejak akhir-akhir ini penang memang tak selamat...

Artikel pelbagai