Monday, August 15, 2016

#Hipster Di Mana-Mana! Ada Yang Sokong Ada Yang Buat-Buat Pandai?? @Zahid_Hamidi @NajibRazak


Budaya Hipster adalah budaya baru yang sekarang ini telah menjadi trend di Malaysia terutama sekali golongan muda. Ia bukan sahaja dari segi pemakaian atau berfesyen tetapi ada juga yang menjadikan hipster di majlis perkahwinan mereka. Sebabnya ianya adalah suatu fenomena yang baru dan bila orang bertandang ke majlis kita sudah pasti ada kelainan.

Budaya Hipster ini bukanlah perkara baru di negara kita, ia adalah dari zaman 90an lagi dan kenapa di abad baru ini budaya ini menjadi kegemaran masyarakat di negara kita. Kalau korang tak pernah dengar apa itu Hipster, maknanya korang sudah ketinggalan zaman. Adakah budaya ini hanya tertumpu pada golongan muda saja? Jika kita amati dan melihat keadaan sekeliling kita budaya ini telah masuk untuk semua golongan.

Percayalah ia adalah suatu realiti dengan fenomena ini  walaupun dengan melakukan sedikit kelakuan. Melihat perkembangan ini sudah tentu ia mengambil jumlah yang besar dalam usaha untuk menghidupkan fenomena ini. Mungkin ada sesetengah pihak yang berfikiran, ini semua kolot. Ada segelintir anak muda berpakaian ketat sedikit sana ini, berfesyen rambut nipis sana sini dan lepak minum makan di kedai-kedai yang Hipster juga....Tetapi bila kita lihat dengan dekat dan selami gaya kehidupan mereka, baru kita sedar dan tahu keadaan sebenarnya.

Pandangan GR, budaya Hipster ini adalah gaya hidup sihat. Di mana kita dapat melihat golongan muda yang terlibat dalam perniagaan, mereka berurusan sesama mereka untuk meningkatkan pendapatan mereka. Dengan usaha mereka ini juga, pihak Kerajaan telah menyahut seruan mereka dengan memberikan pelbagai bantuan supaya perniagaan mereka dapat berkembang pesat. Mereka berubah gaya hidup mereka sedikit demi sedikit hinggalah mempunyai empayar yang besar kelak.


Amat tepatlah langkah dan seruan yang dibawa oleh YAB Timbalan Perdana Menteri bahwa budaya Hipster ini semakin diterima ramai oleh masyarakat di Malaysia. Tahniah GR ucapkan kerana TPM mendengar denyut nadi rakyat akar umbi kerana budaya Hipster ini juga boleh menjana ekonomi negara. Lihat sajalah di Dataran Merdeka, Putrajaya dan seluruh negara jika diadakan sesuatu event sudah tentu kita perniagaan Food Truck ini dan juga Cafe-cafe Hipster juga sudah semakin banyak kelihatan di bandar-bandar dan kawasan kampung.

Kepada semua golongan Hipster di Malaysia, teruskan usaha anda semua. Buatlah perkara yang mendatangkan faedah kepada anda dan keluarga. Biarlah apa orang nak kata yang penting Kerajaan melihat usaha anda ini dan GR yakin bantuan demi bantuan dan sokongan akan terus diberikan oleh Kerajaan.

Kepada pemimpin-pemimpin politik pula, jangan duduk di kerusi yang empok terlalu lama. Lihatlah apa sebenarnya kehendak yang diinginkan oleh masyarakat. Buatlah program dan berilah perkhidmatan yang diinginkan dan disukai oleh masyarakat jangan asyik buat program SYOK SENDIRI..!!!! Adiiiiiiioooouuuuuusssssss....amiiiiiigooooossssssss....


GR kata: Meletop la Wak Doyok lepas nie..He he he..

3 comments:

Anonymous said...


DASYATnya FIN*S ni – BERPULUH JUTA disyaki dah diKEBAS dan juga ada HABUAN SEKS! Dahlah diKUASAI puak TERORIS PKRHOMO KURAP/DAPJUBOQ BABI – patutlah hak dan Identiti BANGSA Bumiputera kita termasuk filem2, kebajikan artis2 BUMIPUTERA dan Bahasa KEBANGSAAN kita diPIJAK mcm. SAMPAH! Sampai ahli lembaga dia dr. bangsa PENDATANG TAMAK pun boleh dpt. TAJAAN sampai BERPULUH JUTA untuk syarikat FILEM dia! HARAM JADAH betul! SPRM – JANGAN hang biaqkan pula; SIASAT semua VVIP ni!

Bahkan TERORIS pee wee KENCING DAPJUBOQ BABI tu pun boleh dilantik sbg. wakil BABI si FIN*S ni ke China?! BENCINya aku puak PENGKHIANAT KITOL Islam/Melayu yg. sanggup MENJILAT LUDAH puaka2 PENJAJAH DAPJUBQQ BABI mcm. ni!

Maka, PU; hang buatlah REPOT POLIS segera!

Lihat artikel2 amat BERNAS ini di - http://www.masterdedah.com/2016/08/kp-finas-agen-pkr-yang-sedang-menjual.html :

KP FINAS AGEN PKR YANG SEDANG MENJUAL "HAK MELAYU & BUMIPUTERA" KEPADA BANGSA LAIN

Monday, August 15, 2016;

dan di - http://www.masterdedah.com/2016/08/skandal-hong-kong-finas-terbongkar-sprm.html :

SKANDAL HONG KONG FINAS TERBONGKAR, SPRM BAKAL SIASAT?

Posted by masterdedah

Wednesday, August 17, 2016

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

Apahal ni - BANGSA Bumiputera kita asyik diTINDAS sampai mcm ni?! Sedgkan BERJUTA boleh sewenangnya DIKEBAS kat FIN*S utk. MENAJA filem2 si PENDATANG PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI TAMAK dan RASIS!

Lihat di - http://darulehsantoday.blogspot.com/2016/08/aam-tak-bayar-gaji-pekerja-4-bulan-ada.html :

AAM Tak Bayar Gaji Pekerja 4 Bulan, Ada Yang Telah Di Halau Dari Rumah Sewa...

Persatuan Automobil Malaysia (AAM), penyedia perkhidmatan penyelenggaraan kereta di seluruh negara yang beroperasi sejak 1932, didakwa berdepan masalah kewangan.

Ini susulan syarikat itu didakwa berdepan krisis ekonomi apabila tidak mampu membayar gaji kepada 300 pekerja sejak empat bulan lalu manakala sudah hampir setahun tidak membayar caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

AAM bukan syarikat kecil dan gemilang di bawah pentadbiran bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Malah ia diiktiraf sebagai pihak berkuasa permotoran yang bertindak sebagai jurucakap rasmi bagi pemilik kenderaan bermotor Malaysia dan memperjuangkan hak penggunaan selamat di jalan raya.

Pekerja AAM, Mohamad Tajuddin Jailani, 48, berkata tindakan kejam AAM yang tidak membayar gaji kakitangan menyebabkan kehidupan mereka terjejas teruk.

Katanya, ada pekerja yang berdepan dengan kereta ditarik bank, dihalau dari rumah kerana tidak ada wang untuk membayar sewa bulanan.

“Sepanjang empat bulan kami tak dibayar gaji, kami terpaksa guna duit tabung simpanan untuk sara kehidupan keluarga, dan duit itu sudah habis. Kami tidak tahu macam mana nak sara keluarga.

“Ada antara kami kena tarik kereta dan yang sampai kena halau dari rumah sewa pun ada sebab gaji tak dapat dan hendak bayar sewa kereta dan rumah pun tidak boleh.

“Keadaan kami sangat kritikal ketika ini, ada yang bekerja di stesen minyak dan pasar raya besar,” katanya ketika ditemui bersama 100 pekerja lain yang membuat tuntutan di depan pejabat AAM di Shah Alam hari ini.

Saiful Sallehuddin, 43, yang berkhidmat bersama AAM selama 18 tahun turut melahirkan rasa kecewanya apabila sudah hampir setahun KWSP mereka tidak dibayar.....(.teruskan membaca)

(Nek Tempoyak)

Dewi Aja said...

Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Artikel pelbagai