Saturday, May 23, 2015

Di manakah Sikap Kita Sebagai Pejuang Untuk Agama, Bangsa dan Negara? #1MDB #UMNO


Sebenarnya apa yg berlaku ini adalah lebih kepada isu yg berkait rapat tentang tahap kerahsiaan sesama sendiri dan integriri pada attitude seseorg. GR lg risau, apa yg kita bincang di printscreen kan, itu yang paling risau sebenarnya.

Samalah dengan apa yang berlaku pada video ini. Ada org dalam UMNO yang tidak bertanggungjawab telah sharekan benda ini untuk pengetahuan umum melalui media sosial, group whatsapp dan juga telegram.

Apa yang GR lihat sebaran lebih dibuat melalui group yg membolehkan tersebarnya video dirakam oleh si perakam tersebut.

Mesyuarat MT pun bocor..mesyuarat kerajaan pun bocor..PMO pun bocor..siap embargo apa bagai..pun bocor..tgh hari ni nak bentang bajet..semalam dah bocor..ini mmg dah jadi budaya sebenarnya..tiada lagi kerahsiaan baik dalam parti baik dalam institusi kerajaan..baik dalam institusi berkanun..baik dalam intitusi keselamatan..baik dalam institusi pendidikan..dan semuanya boleh bocor..

Kuasa Allah tidak mampu di atasi oleh kuasa manusia..

Siapa kita yang hanya mampu merancang dan mengawasinya..sebaik2 perancang dan sebaik2 pengawasan hanyalah milikNYA.

GR jelaskan di sini..apa yg berlaku ni salah tetap salah..kerana melanggar etika dan adab dlm dewan kursus. Tetapi..si perakam ini menyebarkan video ke mana? Dan adakah si perakam ini sendiri yg mengupload video rakaman beliau di Youtube??

Adakah si perakam membayar si empunya akaun channel youtube utk mengupload dan mensensasikannya???

Atau ada dikalangan ahli group atau sahabat2 si perakam yg berbuat sedemikian??? atau handphone si perakam hilang???

GR ingin bagi gambaran untuk mengajak sahabat2 berfikir wajib kita pertahankan kerana platform ini berlaku ketika dan di program KERIS2314 yg mana program ini di bawah seliaan DS Zahid Hamidi.

Sedangkan DS Zahid Hamidi sentiasa berpesan..jangan jadikan KERIS2314 sebagai gelanggang untuk bertikam lidah..sebagai gelanggang melagakan2..kerana paksinya KERIS2314 ini sangat murni tujuannya.

Adalah untuk menyatukan dan memberi semangat dan membina kekuatan ahli UMNO untuk bersama2 menaikkan semula juang bekerjasama dalam merealisasikan kemenangan 2/3 BN pada PRU ke 14.

Tidak sama sekali untuk bertujuan melagakan pemimpin UMNO. Jauh sekali untuk kekuatan peribadi dalam PARTI.

Apa yang diucapkan dalam video tersebut telah pun berlalu dan tak perlu menjadi tambah garam untuk jadi sedap.

Yang penting selesaikan isu yang menjadi tanda tanya rakyat...Yang penting duit tu pergi mana?? Jawapan dari Board of Directorlah yang penting...jangan sibuk makan gaji buta dan lari dari masalah. 

Pihak kerajaan kena tegas...pemimpin jangan pula mudah percaya cakap punahsihat2 nie. Orang ramai datang program angkat sepanduk tinggi2, bukannya tanda sokongan..itu semua HIPOKRIT!!

Fikir-fikirkan lah.....

Jika Melayu itu bijak, mereka akan bersatu.

"Orang Islam perlu memperbaiki perselisihan sesama mereka dan setelah berdamai perpaduan itu diharapkan dapat berkekalan. Inilah satu2nya senjata yg boleh menguatkan kedudukan org Islam & org Melayu".


GR kata: Orang yg kata dia buat program terbaik tak der bocor, poyo jer. Hasil kerja macam tu jugak! Habuk pun tak der...


Sent from Samsung Mobile

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Artikel pelbagai