Thursday, May 28, 2015

AGENDA #1MDB SEMAKIN MENGARUT! CUBA KAITKAN @imigresenmy PULA! @KDNPUTRAJAYA @NajibRazak @Suara_generasi


Di manakah penghujungnya cerita kemelut 1MDB ini? Semakin hari timbul pelbagai cerita yang ada kala masuk akal...ada kalanya merepek. Siapa yang perlu dipersalahkan? Siapakah yang berana dipihak yang benar? Ingat....rakyat sentiasa melihat, mendengar dan menilai...jangan sampai 'DIHUKUM' suatu hari nanti baru nak sedar.

Apa yang GR lihat mengenai isu ini, pihak Kerajaan harus selesainya dengan secepat mungkin. Perlu tegas dalam menyelesaikan perkara ini agar ianya tidak menjadi semakin parah dan terus bernanah diminda masyarakat.

Perlu ada pendirian yang tegas dan tetap jangan asyik dengar cakap penasihat...mereka hanya mahukan keuntungan diri sendiri bukan ada fikir pasal rakyat pun.

Ketika dan saat ini ada pihak yang hanya menjadi kesempatan untuk meraih 'KEMENANGAN' mereka disebabkan tingkah laku kita yang mana masih EGO dengan sikap diri kita sendiri. Ini termasuk dengan poster kenyataan Ketua Pengarah Imigresen seperti di atas.

Kepada pihak yang cuba untuk meraih simpati...GR ingin bertanyakan kepada Sarawak Post, di manakah anda terima kenyataan KP JIM ini? Perlukah untuk popular dengan memberikan maklumat kepada masyarakat dengan MEMFITNAH. Perlukah menjadi seperti Malaysiakini dan sebagainya untuk popular. Lu orang fikir sendirilah yer.

KUALA LUMPUR, 28 Mei – Nampaknya teknologi grafik sekali lagi digunakan pihak tidak bertanggungjawab untuk memfitnah Pengarah Eksekutif 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Arul Kanda Kandasamy apabila dikatakan tidak pun pergi ke luar negara untuk urusan. 
Grafik dihasilkan seperti seolah-olah Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Datuk Mustafa Ibrahim yang mengatakan tiada rekod Arul Kanda keluar dari Malaysia. Kejadian dikatakan berlaku dari 23 Mei hingga semalam.
Pihak Imigresen sudah pun menafikan dan tidak pernah mengeluarkan kenyataan sebegitu rupa. 
Gambar kenyataan fitnah ini disebarkan pihak tidak bertanggungjawab di laman sosial untuk mewujudkan persepsi bahawa Arul Kanda menipu dan sebenarnya memang enggan menghadiri inkuiri Jawatan Kuasa Kira-KiraWANG Negara (PAC) pada semalam.
Beliau telah dipanggil oleh PAC bersama bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Datuk Shahrol Azral Ibraim untuk menjawab beberapa pertanyaan dan kontroversi berkaitan syarikat itu.
Bagaimanapun, mereka telah memohon agar pertemuan awal itu ditangguhkan berikutan ada tugasan di luar negara.
Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli pada mulanya memfitnah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan mengatakan beliau mengarahkan Arul Kanda dan Shahrol tidak menghadiri inkuiri itu.
Bagi pihak kedua-duanya, mereka sudah bersetuju untuk menghadiri inkuiri itu dan berdepan dengan anggota PAC dan menjawab segala persoalan berkaitan syarikat 1MDB itu.

Kepada mereka-mereka yang berkenaan...Kenapa terus terperangkap dengan tekanan... Kenapa kita tidak mahu mencari jalan penyelesaian...?

Kepada pemimpin jangan terlalu EGO! Jangan terlalu Taksub! Cuba lenturkan sedikit keegoan dengan mendengar rintihan rakyat... Kita faham jasa dan sumbangan BN kepada rakyat, namun, isu yang timbul ketika ini perlu diselesaikan segera dengan jiwa dan hati yang besar!


Maksud ayat Al-Quran, surah Al-Hujurat ayat 10 maksudnya:

"Sebenarnya orang2 yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertaqwalah kepada Allah S.W.T supaya kamu beroleh rahmat."


GR kata: Dah kawen, hal gaduh laki bini simpan elok2 lah yer. Yang sweet2 pelik2 tu simpan lah yer. Nie semua nak up kt media sosial ape citer beb..?? Korang tak pi 'Kursus Kawen' ka..??

3 comments:

Anonymous said...

Sarawak post ni agaknya dah semakin seronok menabur fitnah...kena pulak dpt kat pembangkang spt bola tanggung...ditambah pulak rakyat yg mudah percaya..maka semuanya tanggunglah di akhirat mgkin jg di dunia balasan dosa fitnah, umpat dan mengadu domba jika benar ia adalah fitnah..mrk lupa semua ini dosa yg amat besar..kecuali mrk ini bukan org yg beriman..

Anonymous said...

Knpa x saman je org yg fitnah tu? bodoh ke takut

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Artikel pelbagai