Tuesday, February 3, 2015

SALAH KER BILA PAK MENTERI BERBICARA? @IsmailSabri60 @NajibRazak @MuhyiddinYassin @Zahid_Hamidi @HishammuddinH2O @Khairykj @PDRMsia


Adakah benar bila mana orang kata Pak Menteri seharusnya bijak berbicara? Ada juga yang kata Menteri seharusnya pandai untuk 'tackle' sesuatu isu....

Sejak beberapa hari ini heboh di laman sosial mengenai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, DS Ismail Sabri cuba mewujudkan ketegangan kaum dan bersifat rasis berikutan kenyataan beliau mengenai peniaga cina yang masih tidak mahu menurunkan harga barangan keperluan selaras dengan penurunan harga minyak negara baru-baru ini.

Kenapa pula beliau perlu dipersalahkan dan kenapa mula ada pemimpin Cina yang cuba untuk membela nasib kaum mereka? Bukankah apa yang dikatakan oleh Pak Menteri ini FAKTA yang tiada apa yang perlu disembunyikan lagi.

Rakyat seharusnya buka mata bila ada pihak yang sibuk mengatakan harga minyak naik, harga barang keperluan harian juga naik. Hakikatnya pemborong dan pengeluar yang TAMAK, tanpa rasa peduli dan perikemanusiaan mereka ini seolah-olah taikun yang mengawal harga-harga di pasaran.

Adakah DS Ismail Sabri disifatkan cuba menaikkan kemarahan kaum Cina dengan kenyataan tersebut? Lebih parah lagi apabila kepimpinan parti komponen dalam BN seperti MCA yang berteraskan kaum cina juga menyokong bantahan DAP. Namun jika diselidik dan diperhalusi ada kebenarannya kenyataan Menteri Pertanian ini kerana dengan jelas beliau hanya mengkhususkan kepada "segelintir peniaga cina" bukan kepada keseluruhan bangsa cina amnya.

Kita semua tahu bahawa hampir majoriti penguasaan ekonomi Malaysia dipegang oleh bangsa cina dan hakikat ini tidak boleh dipertikai kerana ia adalah hakikat sebenar dan adalah kenyataan yang perlu diakui. Kita sebagai pengguna harus bijak memilih, nak benda sedap mestilah harganya pun sedapkan...walhal semua benda sama jer...kualiti tu yang penting pada siapa yang pandai menjaganya.

Sudah tiba masanya pemimpin-pemimpin memainkan peranan untuk membela nasib rakyat..hak bangsa Melayu seharusnya dipertahankan serta nasib mereka harus dibela. Bukannya memberikan ruang dan peluang pada kaum lain untuk menindasnya. GR lihat boleh dikira berapa ramai pemimpin Melayu seperti DS Ismail Sabri ini...BOLEH KIRA PAKAI JARI KOT!!

GR juga lihat Ismail Sabri senasib dengan Zahid Hamidi kerana mereka adalah pemimpin Melayu yang dikecam oleh kaum Cina. Alasannya pemimpin ini cuba kacau periuk nasi mereka. Logik ker?? Kita lihat berapa ramai pemimpin Melayu yang berani seperti mereka...SYABAS diucapkan.

Pemimpin Melayu seperti merekalah yang seharusnya kita sokong kerana mereka memahami apa yang terdetik di hati sanubari rakyat. Tepuk dada tanyalah selera yer....


Tahniah pada pemimpin-pemimpin UMNO yang berani pertahankan pendirian seperti DS Ismail Sabri...dan GR yakin lebih ramai pemimpin yang bersama beliau walaupun tiak secara terang-terangan. Bukan apa, ada pemimpin yang cakap jer power...bila kawan-kawan kena taji, semua duduk bawah selimut...kesian kawan tu kena sorang-sorang kan!!


Kita lawan bukan kerana racist tetapi kita lawan kerana kita adalah rakyat dan pengguna yang teraniaya dengan mainan peniaga-peniaga kaum tersebut.

Suarakan sokongan kita bersama DS Ismail Sabri yang akan mempertahankan kenyataan beliau terhadap peniaga-peniaga Cina yang engkar menurunkan harga barangan keperluan.

Tarikh : 3 Feb 2015 (Selasa)
Masa : 3 Petang
Tempat : Restoran Riverside, PWTC, KL



GR kata: Kedai makan Melayu tak sedap ker? Payah tekak anak Melayu yang poyo ala2 western nie!!

4 comments:

ramlan aziz said...

Thumbs up...

Anonymous said...

adakah alternative jika kita boikot..adakah quality peniaga melayu sama quality dengan peniaga kaum lain...dah lama ajak melayu boikot tapi semua angat angat tahi ayam..sebabnya peniaga melayu sendiri sombong, tak berkerja sama, berlagak..bukan tak tahu kalau kita order makanan di kedai melayu, tunggulah dekat sampai setengah jam baru sampai,..yang ada buat tak layan melambak...sampai kita rasa baik aku ke kedai bukan melayu...untuk maju melayu kena ubah sikap...layan pelanggan anda, jangan buat pelanggan terpinga pinga bila nak beli barang...senyum lebar menyambut pelanggan, Tanya apa pelanggan mahu sebelum pelanggan berkata apa dia mahu..susah sangat ke nak memuliakan ajaran ugama bila melayan tetamu/pelanggan anda...jangan salahkan melayu kalau kamu pekedai tak tahu ambil hati pelanggan..cakap biar serupa bikin..

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH dgn. KEBERANIAN YAB DS Ismail Sabri kita! Dahlah supermarket/kedai si PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS asyik MENDISKRIMINASI produk BUMIPUTERA Islam/Melayu - sampai kita tak boleh tegur lansung KEDAJALAN ni - dasar si puak BINATANG BUAS yg. amat TAMAK!

Tengok juga di mana lori-lori dan bas-bas boleh bebas "zig-zag" kat lorong-lorong laju terutamanya di lebuhraya, melebihi had laju sampai disyaki punca utama penyebab kemalangan jlnraya yg. amat BUAS, yg. disyaki asyik MENGORBANkan majoriti mangsa disyaki dari umat Islam/Melayu; hampir harian!

Kerana Kem-amat-BANGANG tak dak buat undg-undg amat KETAT utk. memastikan lori/bas hanya di lorong perlahan - kerana disyaki takut menyebabkan ’KERUGIAN‘ pd. PEMILIK/PENGUSAHA Industri TAMAK bas-bas/lori-lori - yg. di- MONOPOLI siapa? Kita boleh agak! Biaq rakyat terutamanya umat Islam/Melayu, terus MERANA akibat KEBUASAN lori-lori/bas-bas-LAJU-amat BUAS yg. seolah mengamalkan "laws of the jungle"!

Nek Tempoyak.

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Artikel pelbagai