Monday, September 1, 2014

TAHNIAH @PDRMsia! RSN RAYER TELAH DITANGKAP, BOSS PPS RUPANYA DIA!


Akhirnya ADUN Sri Delima telah ditangkap Polis. Siapa kata selama nie Polis kecut telur dan tak berani ambil tindakan pada pemimpin Pembangkang. GR yakin seluruh rakyat Malaysia sekarang bersependapat dengan tindakan yang diambil oleh pihak Polis.

GR juga harapkan kertas siasatan yang dibuka oleh pihak Polis segera diambil tindakan oleh Peguam Negara. Inilah masanya pihak berkuasa menunjukkan TARING mereka bahawa mereka bukan pengecut dan tidak lagi boleh dipijak-pijak kepala mereka.

Pada RSN Rayer terimalah nasib kau. Jangan ingat lu duduk di negeri pembangkang..lu boleh buat apa saja. Ini Malaysia ada undan-undang tau, P.Pinang pun ada undang-undang...bukannya undang-undang yang dibuat oleh Kerajaan Negeri ye. PPS lu pun tak ikut undang-undang...ingat PPS tu macam bodyguard kelab malam ka??

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer ditahan polis untuk membantu siasatan berhubung isu Pasukan Peronda Sukarela (PPS).

Rayer ditahan kira-kira jam 6 petang tadi ketika sedang berada di dalam Ibu Pejabat Daerah (IPD) Timur Laut untuk membantu 153 anggota PPS yang direman.

Penahanan Rayer yang juga seorang peguam disahkan oleh Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Mior Faridalatrash Wahid.

“Saya juga difahamkan Rayer merupakan timbalan Pengerusi PPS Pulau Pinang, kami tahan beliau ketika hadir menguruskan pembebasan anggota PPS yang ditahan reman,” katanya di sini hari ini.

Mior Faridalatrash berkata sehingga pukul 6.30 petang ini, polis telah membebaskan 30 anggota PPS termasuk Pengerusinya Phee Boon Poh yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar negeri.

“Kami menjangkakan akan membebaskan semua anggota PPS yang ditahan malam ini,” katanya. – Sumber

 GR kata: Anak buah hisap dadah...Boss PPS nie rasa-rasanya 'clean' ke tak yer???


3 comments:

Anonymous said...

PPS=Parti Paria Samseng

Anonymous said...

Babi babi komunis sudah mula menonjolkan diri di Malaysia.

Anonymous said...

Inilah hasil kebodohan PM Mat Durian yang memansuhkan ISA. ISA tiada kena mengena dengan politik dan ISA merupakan prevention untuk subversive act. Aku rasa kalau letak Bangla jadi PM lagi baik daripada Mat Durian ni.

Artikel pelbagai