Tuesday, September 2, 2014

LU MAU AMAN KA, MAU JADI SAMSENG @cmlimguaneng? #PPS @Zahid_Hamidi @PDRMsia @KDNPUTRAJAYA


Isu PPS nampaknya menjadi perbualan hangat di media cetak mahu pun di media sosial. Puak pembangkang nampaknya cuba menyelamatkan Big Boss mereka serta mempertahankan bahawa PPS di pihak yang 'benar'.

Jika PPS ini sebuah pertubuhan berdaftar, mana buktinya proses pendaftaran tersebut. Bukankah suatu pertubuhan yang berdaftar ada rekod atau sijil...Berani tunjuklah pada masyarakat jangan duk kata lu saja yang betul.

Dalam isu ini GR melihat beberapa pengiat media sosial pro Kerajaan kenapa perlu ikut permainan pembangkang. Sudah terang lagi disuluh. Kenyataan Menteri Dalam Negeri yang diputarbelitkan oleh portal penipu Malaysiakini boleh pulak dipercaya bulat-bulat tanpa diperiksa dahulu.

Ada juga yang kata, sekarang nie puak PAS dah elok duduk diam-diam...tengok sekarang diaorang dah naik marah. Kenapa perlu takut dengan puak pembangkang? Bukankah mereka ini musuh sebenar dalam politik? Soal keselamatan dan keamanan negara dan rakyat perlu ker kita campur adukkan dengan aspek politik?? Fikirlah sendiri yer...

“Tindakan yang sama juga akan diambil oleh pihak polis. Saya sangat yakin mereka akan diambil tindakan,” katanya kepada wartawan di Kuala Lumpur hari ini.

Menteri itu berkata demikian ketika ditanya mengenai perbezaan di antara PPS dan Unit Amal, yang telah beroperasi selama beberapa dekad dan membantu dalam pengawalan orang ramai semasa protes pembangkang dan juga acara-acara amal PAS.


Ahmad Zahid mempertahankan tindakan polis menangkap anggota PPS pada hari sambutan Kemerdekaan semalam dan menyalahkannya ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.
Ketua Pemuda PAS Pusat Suhaizan Kaiat menegaskan bahawa Unit Amal PAS bukan badan keselamatan sebaliknya badan amal kebajikan.

Sehubungan itu beliau menyelar Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap Unit Amal PAS ekoran tindakan terhadap Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang.


Menurut Suhaizan, Unit Amal PAS hanya sebuah badan kebajikan dan badan keselamatan seperti badan-badan yang lain.


” Tak boleh nak ambik tindakan, sebab Unit Amal bukan bukan badan keselamatan.

Jelas kenyataan Menteri Dalam Negeri di atas memberitahu jika ada mana-mana pihak yang melanggar undang-undang sudah pasti mereka akan dikenakan tindakan. Jika Unit Amal PAS hanya menjalankan tugas sebagai sukarelawan dengan tidak melanggar undang-undang buat apa nak takut betul tak??

Kenapa baru sekarang PPS ini bila diambil tindakan ada pihak lain yang cuba melantun? Bila kata Menteri Dalam Negeri nie 'tin kosong' suka pulak yer. Bila 'tin kosong' buat kerja dengan betul salah pulak. Macam mana tu? Jika Unit Amal PAS nie betul buat kerja amal, kenapa setiap kali demo haram yang dianjurkan pembangkang mereka buat 'kerja' mengalahkan pihak berkuasa...merempuh sana sini!!


Kenapa zaman KDN dan PDRM sebelum ini tak ambil tindakan langsung pada PPS atau pun pertubuhan lain yang tak berdaftar. Sedangkan penubuhan PPS pada tahun 2011...paling tidak pantaulah kegiatatan mereka ini samada melanggar peraturan atau pun tidak. Betul tak? Takkan duk diam goyang kaki saja???

Korang fikirlah adakah standard IGP nak melayan kerenah budak-budak macam Guan Eng nie. Kalau PPS tu hebat sangat, kenapa sibuk nak cari bumbung dengan pihak Polis.


Marilah kita semua bersatu demi mempertahankan keselamatan dan keamanan rakyat. Buang ketepi ideologi politik demi keamanan rakyat dan negara. Usah kita ikut rentak pembangkang yang sekarang nie dah mula nak duduk dalam longkang.

Lihat video di bawah dan fahamilah dengan fikiran terbuka:





GR kata: Guang Eng tak der telor tue yang meraban pusing-pusing cakap!! Ha ha ha

2 comments:

Anonymous said...

Guan Eng harus didakwa atas melancarkan peperangan ke atas YDP Agong yang membawa hukuman mati jika bersalah. Sudah terang lagi bersuluh.AG buta huruf ke atau buta perut??

Anonymous said...

SETUJU anon 11.11pm!

Aku juga heran betullah - bagaimana PERTUBUHAN HARAM termasuk PR, Bersih, Suram dll tu - dibiaqkan, spt yg. didedahkan oleh Badut Rakyat?! Mana UNDG-UNDG?! Kalau si Kiki yg. hanya melenting akibat dilanggaq si Cina KURANG AJAQ; boleh dihukum begitu pantas dan denda bukan main lagi (sdgkan apa hal si Cina tu tak diHUKUM kerana melanggar?!) - apahal pertubuhan-pertubuhan HARAM yg. MENIPU rakyat mcm. ni boleh pula beroperasi sesuka hati?!

Inilah balanya bila kita ada si AG-LIBERAL-PENGKHIANAT - yg. dah lama patut diPECAT!! MENÝAMPAH betul aku - SPRM; tolonglah siasat!

Makcik Sambal Belacan.

Artikel pelbagai