Friday, June 13, 2014

MANA HILANGNYA TARING PEMIMPIN MELAYU? ISLAM DAN MELAYU BAKAL LENYAP BEGITU SAJA?


Walaupun sekarang musim Piala Dunia 2014, ramai yang beranggapan mahu 'berehat' seketika dalam arena politik tanahair. Ada pihak yang taksub politik, ada juga yang suam-suam kuku.

Ada juga sesetengah pihak yang hanya melihat pemimpin yang ada di atas kerana mereka telah memberikan mandat demi menjaga kestabilan politik, agama, perkauman dan macam-macam lagi.

Dalam kesibukan orang tengah gila bola, ada pihak yang entah macam tak nak buat kerja. Biarlah apa pun terjadi asalkan mereka kekal dikerusi yang empuk sekarang. Apakah nilai keMelayuan dan institusi ini akan lenyap begitu saja??

Pepatah Melayu takkan hilang di dunia adakah masih relevan? Atau pun terkubur begitu saja kerana tiada sebarang support yang diambil oleh pemimpin Melayu itu sendiri.

Kupasan lanjut dan mantap oleh blog GAP KLIK DI SINI


GR kata: Rindukan zaman Tun M :(

4 comments:

Anonymous said...

Bangsa melayu semakin hari semakin layu di bawah pemerintahan si lembik nie...nak kata tk de akal utk berfikir, msutahil lah bole jd PM..elok la berundur kalau rasa diri tuh tk mampu nk mempertahankan bangsa kamu sendiri wahai najib..kau tuh berbangsa melayu tp apa yg kau buat bile keistimewaan bangsa kamu sendiri semakin terhakis???? bodoh sgt ke kau nie Najib?? malang sungguh amanah yg di berikan oleh bangsa melayu kepada kamu dn kamu sia2 kan begitu sahaja..

Anonymous said...

Najib, Kerismudin dan Kj perlu berundur demi masa depan orang orang melayu....

Anonymous said...

Kalau Francis Yeoh YTL dah sebut bahawa satu hari nanati orang cina akan membeli semua tanah di Malaysia, erti nya melayu akan terhapus dari bumi Malaysia yang pernah dikenali sebagai Tanah Melayu. Ini dalam perancangan mereka dan dengan kuasa duit yang mereka ada, perkara ini tidak mustahil akan menjadi kenyataan. Kita pernah di dedahkan di dalam filem-filem Hollywood bagaimana kegaganasan digunakan untuk menguasai milikan tanah. Maka tidak mustahil orang melayu akan terhalau seperti orang Palestine. Melayu teruskan perbalahan dan pecah-belah, dan kehilangan bumi Malaysia. Hebat melayu....

Anonymous said...

Itulah "Transformasi" Najib-Cina DiAgungkan Melayu di Tindas.

Artikel pelbagai