Monday, June 2, 2014

KALAU SAYANG, KENAPA AIBKAN SUAMI SENDIRI WAHAI OSTAJAH ABBY??


Inilah manusia habis madu sepah dibuang...siapa yang buang siapa ek?? Dah lama kita tak dengar cerita ostajah PAS yang kononnya hot nie kan. Akhirnya keluarlah al kisah peribadinya yang boleh menaikkan populariti dirinya. Korang fikir sama tak dengan yang GR fikirkan??

Mungkin ramai yang bersependapat dengan GR, kenapa baru sekarang ostajah nie mempertikaikan alam perkahwinannya. Bukankah dulu masa tujuan mereka berkahwin untuk mengelakkan maksiat, memang betul langkah yang diambil. Tak kiralah majlisnya diadakan di mana sekali pun yang penting urusannya betul. Kalau betul lahkan ostajah oii...

Macam-macam versi yang GR dengar dan baca pasal ostajah yang dah tak laku nie. Kenapa alasan suami muda dan tak matang tu dijadikan punca anda mahu bercerai wahai ostajah pencen? Kalau tak matang takkan si suami setuju dan sedia untuk melangsungkan perkahwinan dengan ostajah nie kan.

Pada ostajah Abby, usahlah cuba untuk membuka keaiban si suami tue. Kalau rasa diri tu matang apa kata berbincanglah dengan cara yang terbaik kerana itu yang digalakkan dalam Islam. Kalau rasa diri sendiri betul kenapa perkahwinan tak pernahnya kekal. Ikutlah sunnah Rasulullah S.A.W dan perintah Allah S.W.T pasti kita berjaya dunia akhirat.

GR doakan semoga ikatan perkahwinan ostajah pencen nie dengan suaminya terus terjalin dan hindar dari perkara yang tidak baik. Kukuhkanlah masjid yang telah mereka bina hingga ke Syurga. Jangan asyik nak politik jer, rumahtangga pun kena jaga jugakkan.

KUALA LUMPUR: Rentetan permohonan pengesahan lafaz cerai yang dilakukan pelakon Abby Abadi terhadap suaminya Muhammad Noor Farhan pada Khamis, pelakon tersebut akui masih menyayanginya suaminya itu.

Menurut Abby dia tidak mahu hubungan mereka berakhir dan menyerahkan semuanya pada kuasa Allah. Dia turut menyifatkan hubungan mereka di tahap yang sukar kerana tiada usaha dari Farhan. Malah dia juga sedar, kemungkinan bercinta selepas berkahwin adalah juga salah satu punca keretakan rumahtangga mereka.

“Saya sayang sangat dengan dia, tapi saya tak nampak jalannya. Jadi pada siapa-siapa di luar sana yang sudah berkahwin dan kalau bergaduh janganlah berpisah.

“Saya tidak tahu pendirian dia. Kami kenal pun selepas kahwinkan? Jadi dalam masa 10 bulan perkahwinan itu, masih banyak lagi yang saya tidak tahu tentang dia. Begitu juga dia yang tak faham dengan saya. Kalaulah ditakdirkan tidak ada jodoh lagi…saya pun saya pun tidak mahu bebankan hidup dia.

"Kalau boleh jika perkara ini berlaku pada orang lain, janganlah tinggal begitu sahaja. Sebab saya rasa sedikit teraniaya. Saya akan terus berusaha semampunya. Saya pun tidak pasti apa yang saya boleh buat selepas ini. Kalau nampak dia dah terlalu tidak mahu, saya pun tidak mahu memaksa.

“Saya cuba untuk betulkan keadaan apa lah daya saya kalau dah takdir berakhir begini. Saya mengharapkan doa dari orang lain sebab saya tahu bukan saya seorang sahaja yang sayangkan hubungan ini,” kata Abby kepada wartawan ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur.

Kata Abby lagi, jarak umur yang jauh dan respon kurang matang oleh Farhan antara sebab keruntuhan rumahtangga mereka.

Selain itu Farhan juga tidak pulang ke rumah selama 3 minggu selepas berselisih faham dan tidak berusaha untuk memperbaiki hubungan mereka.

“Dia terlalu muda untuk diletakkan bersama saya, itu yang saya rasa. Pada saya ketika saya berusia semuda dia, banyak perkara lagi yang saya tak faham. Saya juga nampak lelaki ni lambat matang kan?”,ujarnya.

Bagaimanapun Farhan tidak memberi sebarang komen kepada wartawan. Abby dan Farhan berkahwin pada 9 Julai 2013 di Selatan Thailand yang kemudian disahkan di Kelantan.

Abby juga pernah berkahwin dengan pelakon Norman Hakim sebelum bercerai pada tahun 2008. Norman dan Abby dikurniakan tiga orang anak sepanjang tempoh perkahwinan mereka iaitu Mohamed Danish Hakim, 14 tahun, Marissa Dania Hakim,12 tahun, dan Maria Danisha Hakim, 9 tahun.

Mereka disahkan bercerai talak satu di dewan perbicaraan yang sama di Mahkamah Syariah Gombak Timur pada tahun yang sama. -- Astro Gempak

GR kata: Macam Bob Lokman jugak, cari gosip sensasi sebab nak glamor balik! Kih kih kih

10 comments:

Anonymous said...

suami abby si farhan tu mesti ada berkawan dengan org umno...mesti sebab hasutan kawannya org umno tu buat banyak cerita tak benar tentang abby telah membuat si farhan ceraikan abby...salah umno mereka bercerai

Anonymous said...

Suke2 ko je kate umno pasai diorg cerai.. bukk mate sikit.. klu allah kate jodoh takat tu.. tk bole nk elak ketentuannye.. klu allah blm tkdirkn tuk cerai ..gaduh mcm mane ponn tetap masih pjg jodoh..semua tu da tertulis.. sikit2 umno .. tah hape2 tah..diri sendiri yg busuk hati..

Anonymous said...

BIASA lah- Orang PAS kesalahan diri letak atas orang lain. Diri sendiri besih tahap najis.

Yg paling tinggi mutu letak kesalahan keatas TAKDIR.
TAKDIR tu kesalahan kpd ALLAH islam, bukan allah Kritian tau ostazah. Jgn keliru pulak.

Dah bercerai jgn keliru dgn masih 'in love', tuh dah miring atau gila talak jatuhnya ostazah.

Anonymous said...

Itulah – awatlah makin ramai artis dah GATAI sgt. nak kahwin dgn. jantan muda; yg. mcm. usia anak/adik sendiri – hanya kerana NAFSU SEKS buas! Geli betul aku!

PI BERAMBOS si BETINAJALANG ni!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

kahwin cerai, main suami/bini orang lain tu adalah perkara dan amalan biasa bagi PAS... yelah, dah jadi macai Anwar Aljuburi Laknatullah, perangai kena ikut mcm Aljuburi ler...

Anonymous said...

kalau nak yang matang, gi jumpa mat sabu, ujong rambut sampai ujung kaki dia jilat .........

Papa Bear said...

Kah3... Terbaik. PRK suka main belakang. Tolol sama mcm bos dia.

hangkedee said...

Ingat Pas ingat mat sabu jilat pantat... Puiii

usin said...

Ada yg suaminya tak tahu buat tu. Tu yg dia kata tak matang.... Ajar la apa yg patut dan jgn gelojoh...

Anonymous said...

X perlu komen dan aibkan peribadi pasangan tersebut jika anda orang beriman... Mudahan mereka dipertemukan jalan terbaik..

Artikel pelbagai