Thursday, April 3, 2014

ANWAR TAHU PENJARA MALAYSIA ADALAH YANG TERBAIK DI DUNIA! @Zahid_Hamidi @dwjunaidi @penjaramalaysia @KDNPUTRAJAYA


Sudah pasti ramai yang tak mahu masuk penjara kerana ia adalah sebuah tempat yang boleh memutuskan hubungan dengan dunia luar. Siapa suruh buat salah kan dah kena. Tapi masih ada pihak yang tak bertanggungjawab bila masuk penjara beliau 'diseksa' dan macam-macam lagi.

GR yakin Anwar confirm suka bila dengar kenyataan yang dikeluarkan oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri, kira selesa sangat la dia nanti bila meringkuk dalam penjara.

Biar pun dia bakal bergelar banduan tak lama lagi, dia tak perlu risau sangat. Penjara di Malaysia ini diiktiraf sebagai di antara yang terbaik di dunia. Jadi, untuk apa lagi dia nak meroyan tak tentu arah bila pihak mahkamah tetapkan keputusan bahawa dia bersalah kerana meliwat bekas pembantu peribadi dia sebelum nie kan?

Kot kalau penjara Malaysia ni tak selesa, lain la ceritanya. Mungkin la dia boleh meroyan tak tentu arah.

Penyelesaiannya mudah, orang bila dijatuhkan hukuman bersalah insaf tak mahu buat lagi dan serik nak masuk penjara nie. Tapi Anwar, macam suka sangat jer duduk penjara sebab boleh berlakon 'sakit' lagi yer..itu pun masih ada rakyat yang bodoh mudah terpedaya.

KUALA LUMPUR - Penjara Malaysia diiktiraf antara yang terbaik di dunia kerana aspek kebajikan dan hak asasi banduan memenuhi standard antarabangsa yang ditetapkan.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata program pemulihan yang dilaksanakan bukan sahaja dijadikan kursus pegawai penjara rantau Asia Pasifik di bawah Program Kerjasama Teknikal Malaysia (MTCP), malah turut digunakan di beberapa negara lain.

"Jabatan Penjara Malaysia amat peka terhadap hak asasi serta kebajikan penghuni, dan memastikan layanan profesional berlandaskan nilai kemanusiaan secara adil dan saksama.

"Semua penghuni dilayan dengan adil mengikut standard prosedur tanpa mengira bangsa, jantina atau fahaman politik," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian semasa menjawab soalan Shamsul Iskandar Mohd Akin (PKR-Bukit Katil) yang ingin tahu sama ada layanan terhadap banduan memenuhi standard peraturan minimum Pertubuhan Bangsa-Bangsa (UNSMR).

Jom tengok lagi sekali video 'hebat' Anwar di penjara dulu:



Layanan baik yang diberikan pun masih ada yang kata kerajaan zalim. Siapa yang zalim sebenarnya sanggup perbodohkan rakyat. Wahai Anwar bersemadilah anda di penjara nanti untuk kali yang kedua yer!!


GR kata: Tahniah Penjara Malaysia! Tahniah KDN!!

No comments:

Artikel pelbagai