Monday, January 20, 2014

HOT: PUNCA ANWAR IBRAHIM DILARANG MASUK JEPUN AKHIRNYA TERJAWAB!


GR macam tak percaya pun ada sekarang nie...adakah GR masih dibuai mimpi atau pun masih dalam mood berangan? Kah kah kah...

Setelah mengetahui dari sumber rapat dalam PKR....Anwar Ibrahim telah DILARANG untuk memasuki ke negara Jepun. Macam tak percaya pun ada kan? Citer nie pun dah heboh di seluruh media sosial.

Yelah sebab sebelum ini heboh dia kata bahawa negara Jepun memberikan layanan terbaik pada dia tak kira dari semua aspek. Tak dapat masuk apa citer sekarang nie Bang Non?

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Ahad dilarang memasuki Jepun dan beliau mengkritik layanan yang diberikan oleh para pegawai di Lapangan Terbang Antarabangsa Narita, Tokyo.

Beliau menerusi kenyataan di blog miliknya berkata, "Saya membantah sekeras-kerasnya tindakan ini, tidak wajar kerajaan Jepun untuk tidak membenarkan saya masuk dan menafikan hak-hak sah saya bagi perjalanan secara bebas tanpa halangan.

"Ia memang mustahil untuk salah sebuah negara demokrasi yang terkemuka di dunia untuk mengambil tindakan yang tidak pernah berlaku sebelum ini di bawah alasan lemah itu dan membiarkan saya dengan gambaran bahawa terdapat sesuatu yang mungkin menyebabkan keadaan ini berlaku," kata Anwar di blognya yang merujuk kepada campur tangan pihak tertentu yang menyebabkan beliau tidak dibenarkan masuk ke negara itu.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu tiba di lapangan terbang pada pukul 6.46 pagi Ahad dari Kuala Lumpur tetapi telah dinafikan kemasukan oleh pegawai-pegawai imigresen.

Sebaliknya, beliau diberitahu untuk menaiki penerbangan pertama untuk pulang atau berhadapan dengan tindakan pengusiran.

Anwar memberi kerjasama dan menaiki penerbangan ke Kuala Lumpur pada pukul 10.45 pagi. Ketua pembangkang itu diberikan penjelasan berhubung pengusirannya ekoran sabitannya sebelum ini pada 1999.

"Saya beritahu mereka ini tidak boleh jadi sebab yang diterima kerana saya pernah memasuki Tokyo tanpa halangan sebanyak tiga kali sebelum ini pada 2006, 2009, dan 2012.

"Saya memberitahu pihak berkuasa imigresen mesti terdapat campur tangan berhubung perkara inu dan membantah bahawa adalah tidak wajar bagi mereka untuk tidak membenarkan saya memasuki ke negara ini (Jepun) tanpa bona fide dan sebab yang sah," katanya.

Apabila didesak untuk diberitahu sebab lain, para pegawai menjelaskan bahawa tindakan itu diambil 'kerana laporan terkini', Anwar berkata, beliau menuntut penjelasan daripada Wisma Putra.

Anwar turut menambah bahawa pejabatnya lebih awal membuat pertanyaan dengan pihak Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur dan telah diberikan pelepasan.

Menurut kenyataan di blog Anwar, beliau pergi ke Tokyo selepas menerima jemputan peribadi oleh Yohei Sasakawa yang merupakan Pengerusi Yayasan Nippon bagi membentangkan kertas kerja mengenai Demokrat Islam.

Malam tadi Anwar meroyan tak diberi kebenaran masuk ke Jepun. Banyak andaian mengapa beliau dilarang masuk ke Jepun. Adakah ini salah satu daripadanya? Sebab Bang Non masuk majalah porno Jepun dan bawa anasir buruk ke Jepun? Terlajak kata bisa diundur, terlajak perbuatan? Sendiri mau ingatlah yer....


Sempena Anwar tak boleh masuk Jepun..Jom kita layan lagu nie. Confirm Bang Non hilang stress tak dapat jumpa Maria Ozawa. Kih kih kih



GR kata: Bang Non salahkan UMNO pulak. Kerajaan Jepun UMNO yang perintah ker?

2 comments:

Anonymous said...

Orang Jepun pun tahu video tak boleh disuperimposed; cuma melayu bodoh dalam PAS dan PKR saja yg percaya Al-Juburi tu!

Lenggang Kangkung said...

jangan lupa.. dosa pahala..

Artikel pelbagai