Tuesday, December 3, 2013

SOP POLIS TANGKAP PENJENAYAH YANG AHLI POLITIK INGINKAN! @limlipeng @PDRMsia


Lihat perbualan Twitter di atas antara pemimpin DAP dengan IGP dan pihak Polis. Cubaan untuk mengelirukan pemikiran rakyat tentang SOP kerja Polis dalam menangkap jenayah. Usahlah kita terpedaya dengan tipu daya pemimpin yang TAK ADA OTAK NIE!!

Pemimpin CINABENG nie sibuk nak tau kerja Polis...di sini GR nyatakan khas buat pemimpin yang BONGOK pemikiran mereka. Baca di bawah:

'SOP' Yang Disediakan Ahli Politik Untuk Polis Dalam Menangkap Penjenayah – Versi 3D

Menangkap penjenayah hendak dilakukan dengan sopan santun, serta mengekalkan budi-bahasa kita sebagai anggota Polis, sekali-gus sebagai rakyat Malaysia.

1. Sebelum memasuki mana-mana premis bagi melakukan tangkapan. Hendaklah didahului dengan Assalamualaikum (bagi penjenayah berbangsa Islam) dan ucapan Selamat Pagi, Petang atau Malam bagi menangkap penjenayah-penjenayah bukan Islam.

2. Selepas bagi salam, hendaklah diikuti dengan menjual beberapa rangkap pantun (sesuai dengan cadangan IGP kita itu), sebagai kata-kata aluan. Gunakan pantun 4 kerat, kalau boleh digalakkan pakai pantun 6 kerat, atau sekurang-kurangnya pantun dua kerat kerana kalau tak berpantun takut kita yang kena kerat.

3. Dilarang menembak walau dalam apa keadaan sekali pun, untuk mengelakkan sebarang kematian, kerana nyawa penjenayah-penjenayah itu memang amat berharga bagi sesetengah ahli politik kita.

4. Sekiranya penjenayah melepaskan tembakan, kita hanya dibenarkan mengelak peluru tersebut macam aksi Wong Fei Hong, atau pun menangkap peluru itu, sama seperti yang dilakukan Sivaji The Bos dalam aksi filem-filem Tamil.

5. Sekiranya keadaan mendesak, kita hanya dibenarkan ‘mengfire’ penjenayah-penjeyaha tersebut, itu pun pada kadar voltan yg rendah …. (ala2 lampu ultaman yang dah lip lap lip lap tue), untuk mengelakkan kematian dipihak penjenayah.

6. Sekiranya mampu, kita juga digalakkan menggunakan pukau terhadap penjenayah (ala-ala amalan gang Tuhan Harun itu), dengan harapan penjenayah akan menyerahkan senjatapi mereka selepas pukau dilakukan.

7. Sesuai dengan nasihat salah seorang ahli politik yang berstatus Presiden Parti di negara kita ini … kita juga dinasihatkan supaya belajar silat, tak kiralah silat apa sekalipun, termasuk silat pulut.

8. Arahan seperti ini harus dipatuhi, kerana menurut sesetengah ahli-ahli politik di negara kita ini, penjenayah tersebut belum tentu bersalah …Walaupun mereka mempunyai senjat api mungkin saja senjat api itu sengaja digunakan oleh penjenayah sebagai accessories tambahan saja.

9. Lagi satu, arahan supaya tidak menembak penjenayah ini juga perlu dipatuhi, kerana dikhuatiri kalau penjenayah ini saudara mara ahli-ahli politik tersebut, atau pun ada kabel dengan mereka.

10. Akhir sekali, kejayaan sesuatu operasi itu bergantung kuat pada sejauh mana kita dapat mematuhi SOP ini, dan eloklah SOP ini kita namakan ‘Silat Orang Polis’ kerana keunikannya.


Desyummmm!!!! “Berkhidmat Untuk Ahli-Ahli Politik”


GR kata: Amacam pemimpin yang tak ada otak tu...SOP nie bagus untuk pengetahuan korang kan? Penjenayah pun jadi BESAR KEPALA la kan!!

No comments:

Artikel pelbagai