Monday, September 9, 2013

CINABENG BAKAL BEPERANG SAMA SENDIRI MENJELANG PEMILIHAN CEC DAP!


Agak lama rasanya GR tak menulis untuk tatapan pembaca sekalian. Mohon maaf disebabkan banyak urusan kerja, peribadi dan juga jemputan rumah terbuka yang kita semua tahu hujung minggu baru ini adalah Syawal yang terakhir.

Kita semua sedia maklum, pemilihan semula CEC DAP yang akan dibuat tidak lama lagi membuktikan yang DAP adalah sebuah parti Cina dan bukan lagi sebuah parti berbilang bangsa yang digembar-gemburkan oleh Joseph Guan Eng. Malah Guan Eng juga pernah berkata, DAP memperjuangkan nasib semua kaum. Hakkktuihhhh!!

Bukti menunjukkan seramai 753 orang perwakilan yang terdiri dari kaum India seluruh negara dinafikan haknya untuk mengundi. Walaupun kaum India adalah Ketua Cawangan DAP mereka tidak pernah mendapat surat jemputan untuk menghadiri perhimpunan agong DAP sebelum ini.

Dengan peminggiran perwakilan dari kaum India dari dialog ini, memperlihatkan yang DAP sememangnya berniat untuk mempermainkan mereka sekali lagi. Apakah fungi Karpal Singh dan anaknya hanya menjadi patung pada Guan Eng dan Kit Siang? Korang boleh nilaikan sendiri.

Pemilihan CEC DAP terus menjadi topik perbincangan hangat di kalangan ahli-ahli DAP. Setakat ini, semua pihak menantinya dengan penuh prejudis. Beberapa rungutan telah pun kedengaran terutama di kalangan perwakilan berbangsa India.

Nampaknya, DAP sekali lagi meminggirkan mereka dalam dialog awal yang diadakan dengan para perwakilan. Dialog yang diadakan khas bagi menghadapi pemilihan semula tersebut disyaki bertujuan untuk ‘mengatur’ kekalahan atau kemenangan individu-individu tertentu.

Imej DAP sedikit demi sedikit tercalar atas pemilihan semula CEC kali ini. Nampaknya Joseph Guan Eng bukan sahaja rasis terhadap Melayu, malah India juga turut menjadi mangsa rasis mereka dengan meminggirkan terus mereka dari DAP.

Setelah meminggirkan kaum India serta memanipulasi kaum Melayu dalam pemilihan terdahulu, kepimpinan DAP berhadapan dengan risiko yang lebih besar akan ditolak oleh kedua-dua kaum ini dalam pemilihan semula ini.

Di masa yang sama, tidak semua kaum Cina di dalam DAP menerima baik kepimpinan kuku besi Guan Eng. Sikap Guan Eng yang angkuh sudah lama menjadi liabiliti kepada parti.

Ini kerana, DAP sepatutnya tidak perlu melalui segala episod yang memalukan sehingga terpaksa mengadakan pemilihan semula, sekiranya Guan Eng benar-benar punya kredibiliti, bijak dan jujur dalam memimpin parti.

Tidak keterlaluan dikatakan bahawa imej dan kredibiliti DAP hancur kerana Lim Guan Eng.

Susunan gerak kerja telah mereka mulakan sejak dari awal dengan mengenal pasti perwakilan mana yang tidak akan mengundi Joseph Guan Eng dan cai nya, maka individu itu pasti tidak akan diberitahu tentang pemilihan CEC.

Betullah kata orang, nak tutup suatu penipuan ni kenalah tutup dengan penipuan yang lebih besar. Puak-puak DAP sampai matilah hidup dalam penipuan DAP...macam tu jugalah rakyat yang menyokong mereka.


GR kata: CINABENG rasis boleh...Melayu rasis tak boleh. Apa citer??

2 comments:

Anonymous said...

lakonan baik punya

Hafiz Sharani said...

Semua ni tipu je,sahabats. Tengoklah, LGE tidak akan kalah. Mereka bersatu utk menjatuhkan Melayu. Mereka bersatu dlm satu matlamat. Kita bila lagi???

Artikel pelbagai