Tuesday, December 27, 2011

WAJIB BACA: KEMPEN BANGSA CINA BOIKOT PRODUK BANGSA MELAYU!!!


IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG MEREKA kerana rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batasan dengan mencetuskan sentimen perkauman, ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti “PERGI MATI MELAYU BABI”, “MELAYU BODOH” dan sebagainya.

Kini tersebar luas di Internet tentang seruan dari segelintir kaum Cina yang menggesa bangsanyauntuk tidak memberi sokongan kepada perniagaan melayu lebih-lebih lagi yang berkaitan denganpersatuan Islam dan Melayu. Email yang diforwardkan kepada saya menyeru agar memboikotroti Gardenia kerana dimiliki Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary(BERNAS) dan ramai orang Melayumempunyai kepentingan dalam perniagaan tersebut.

Kebanyakkan kenyataan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta malahan ditokoktambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiyai olehorang Melayu, perniagaan milik Raja Gula Robert Kuok disabotaj oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary.

Kenyataan di FB mereka:


Terjemahan: 23 NOVEMBER 2011

11:28PM BUTTER LAU MEREKA DENGKI DENGAN KEJAYAAN ORANG LAIN. APA BEZANYA ORANG MELAYU DENGAN PENCURI?

24 NOVEMBER 2011

1:37AM DESMOND TEE DESMOND PERGI MATI MELAYU BABI! TAK ADA KELEBIHAN! JADI MEREKA MENCURI!! ORANG MELAYU LOWCLASS!!

2:49PM BECKY WONG TANPA ORANG CINA YANG MEMBANTU ORANG MELAYU, BOLEH KE MEREKA HIDUP SAMPAI SEKARANG? AMBIL BALIK DUIT YANG PERNAH KITA BAGI, SEMUA BABI-BABI INI TAK KAN MAMPU BUAT APA-APA. TAK LAMA LAGI MEREKA AKAN TAHU AKIBATNYA. MANA ADA 1 MALAYSIA, SEMUANYA TIPU! MEREKA SURUH TOLAK DISKRIMINASI KAUM TAPI MEREKA YANG MENGAMALKANNYA??

5:14PM STEVEN LONG MATILAH MELAYU BABI GEMUK MAK DIA!!

Kisah lanjut sila KLIK DI SINI


p/s: Mohon pihak berkuasa pantau perkara ini kerana ia boleh memecah belahkan kaum...Adakah ini kerja-kerja dari pihak tertentu untuk menanamkan kebencian rakyat kepada Kerajaan??

2 comments:

Anonymous said...

Anjing menyalak bukit, bukit takkan runtuh!

Anonymous said...

support each otherkan itu lebih baik... ;)

Artikel pelbagai