Friday, July 18, 2014

YA ALLAH, MAYAT PESAWAT MH17 BERKECAI! #PRAY4MH17

Pegawai Kementerian Kecemasan Ukraein berkata, terdapat beberapa bahagian anggota badan yang sudah berkecai berada di sekitar sehingga 15 kilometer dari lokasi nahas pesawat berkenaan terhempas.

Beliau yang berada di lokasi kejadian berkata, sekurang-kurangnya 100 mayat ditemui bergelimpangan di lokasi berkenaan.

Sementara itu, Presiden Ukraine, Petro Poroshenko berkata, Angkatan Tentera negara itu tidak terbabit dengan laporan yang mengatakan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 yang dalam perjalanan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur itu ditembak jatuh.

"Pihak angkatan tentera tidak melepaskan sebarang tembakan terhadap mana-mana sasaran di udara," katanya dalam sidang media, sebentar tadi.

Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan pesawat yang membawa 295 penumpang itu ditembak jatuh.

"Kami yakin mereka yang bersalah dalam tragedi ini akan bertanggungjawab terhadap perkara yang mereka telah lakukan," katanya.

Pesawat tersebut terhempas di kawasan konflik antara puak pemisah Ukraine yang pro Rusia dengan tentera Kerajaan Ukraine berhampiran Donetsk dan adalah rumit untuk sampai ke lokasi di mana ia terhempas.

Tambah sumber, pesawat itu dikhautiri ditembak jatuh ketika ia terbang pada ketinggian 30,000 kaki.

Kementerian Dalam Negeri Ukraine dalam satu kenyataan ringkas berkata, kesemua 295 orang penumpang dan krew dalam pesawat itu kini dikhuatiri terkorban.

Sementara itu, dalam Twitter Malaysia Airlines (MAS), melaporkan pihaknya terputus hubungan dengan pesawat MH17 dari Amsterdam.

Kedudukan terakhir pesawat ialah di ruang udara Ukraine.- Sky News/CNN


GR kata: Adakah perang dunia ke 3 bakal berlaku?


Sent from Samsung Mobile

3 comments:

Anonymous said...

YA ALLAH! Jgn. nak percayalah si ZIONIS-KEPARAT/Israel-NATO yg. dah menguasai rejim Ukraine tu! Aku syak betul KEGANASAN buas ini perbuatan si ZIONIS-Israel-BINATANG dan penyokong Baratnya serta ejen tempatan dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM!

ZIONIS disyaki cuba mengalihkan perhatian dunia dari serangan GENOSID GANASnya ke atas Gaza dan Bumiputera Islam Palestin; serta cuba menyalahkan Russia! Bahkan, ini juga disyaki berkaitan strategi berterusan dan makin agresif si ZIONIS-Barat dan ejen mereka dari PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM melalui pengkalan MOSSAD-CIA-MI6 di S'pura, utk. memisahkan Sabah-Sarawak yg. amat kaya minyak-gas, dari Malaysia dan disatukan dgn. S'pura - supaya dpt. menubuhkan satu lagi 'Israel' utk. MENGUASAI Asia spt. mana Israel ditubuhkan dgn. amat BUAS utk. MENGUASAI Timur Tengah yg. kaya minyak-gas di samping menjatuhkan ISLAM/umatnya di Dunia Islam!

K'jaan kena siasat FLIGHT PLAN dari Amsterdam kerana media ZIONIS di Barat sedg. begitu cepat dan licik, menyalahkan MAS - kononnya MAS langgar peraturan masuk ruangan udara kwsn. perang yg. dilarang kerana nak potong kos! Dan NATO-Barat disyaki akan memaksa Kem. Pertahanan kita berkerjasama lebih erat dgn. mereka psl, insiden MAS ini spt. insiden MH370 dulu!

Aku akan berdoa kpd. ALLAH SWT supaya MENGHANCURkan puak, keturunan dan tamadun ZIONIS-JAHANAM dan penyokongnya, yg. merupakan pengikut IBLIS durjana!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Kali ni aku setuju dgn ko...makcik sambal sebab cantik sangat tarikh yg celaka tu pilih...17 hb untuk MH17. Agaknya mereka tgh senyum puas dapat jatuhkan Msia sikit demi sikit.

Anonymous said...

Betul tu anon 3.17am - memang insiden ini disyaki nak terus MENJAHANAMkan NEGARA ISLAM kita ni!

Makcik Sambal Belacan.

Artikel pelbagai