Monday, June 16, 2014

TABIK SPRING DENGAN @PDRMsia SEKARANG! TAHNIAH @KBAB51 @Zahid_Hamidi @KDNPUTRAJAYA !!


Sejak kebelakangan ini, pegawai-pegawai Polis trafik banyak dirakam oleh orang awam berkenaan keintegritian mereka yang semakin tinggi. Malah sebelum ini ramai yang memandang serong terhadap mereka kerana terpedaya dengan cerita sana sini mengatakan mereka ini senang 'DIKAUTIM'.

Nampak pemikiran masyarakat terhadap pihak Polis ternyata meleset. Tugas mereka amatlah berat demi menjaga keselamatan dan ketenteraman awam. Ada sesetengah pihak yang tidak senang dengan tugas pihak Polis yang amanah dalam menjalankan tanggungjawab yang diberikan pada mereka.

Kisah sebelum ini yang didedahkan dalam akhbar mahupun di media sosial, pegawai polis trafik mengoyak wang rasuah seorang pemandu Cina yang cuba merasuahnya kerana kesalahan di jalanraya. Begitu juga rakaman-rakaman orang awam ketika pegawai-pegawai polis Trafik menolak cubaan rasuah oleh pemandu-pemandu Cina ke atas mereka.

Tidak lama dahulu, dirakam oleh orang awam seorang pegawai polis trafik membantu seorang pemandu wanita di tengah Lebuhraya Persekutuan kerana tayar kenderaannya pancit. Baru-baru ini juga pegawai polis membantu seorang warga asing yang sedang solat di tepi jalanraya kerana menunaikan hasratnya.

Malah ada juga masyarakat menaikkan gambar anggota polis yang sedang makan ditepi jalan ketika menjalankan tugas. Menunjukkan waktu makan mereka juga tidak menentu seperti kita yang kadang-kadang masih ada yang tidak bersyukur.

Lihat gambar di atas, menunjukkan tak kira siapa pun yang melanggar undang-undang...mereka harus dihukum. Kelihatan gambar di atas, seorang anggota Polis Trafik menyaman kenderaan Polis kerana meletakkan kenderaan di tempat yang salah. Kejadian berlaku di Sarawak.

Kenapa masih ada yang menghentam mereka? Kenapa masih ada yang menyalahkan mereka? Adakah mereka yang pandai cakap ini, duduk ditempat anggota dan pegawai polis yang sedang bertugas?

Syabas dan tahniah kepada PDRM, kini semuanya semakin bertambah baik. Tahniah kepada Ketua Polis Negara kerana berjaya menaikan nama PDRM dimata masyarakat.

Tahniah juga kepada Menteri Dalam Negeri kerana menaikkan martabat Polis serta menjaga kebajikan mereka dalam semua aspek. Tahniah KDN!!


GR kata: Ada mata tengok, ada telinga dengar! Jauhi RASUAH!!

2 comments:

Anonymous said...

Mereka yang menaruh kebencian terhadap pdrm adalah mereka yang berpenyakit - penyakit hati yang busuk!!! rasis !!!! Puak ini perlu di beri pendidikan moral atau agama......

Anonymous said...

salah tetap salah. bravo!!

Artikel pelbagai