Friday, May 16, 2014

#PRKTelukIntan: Adakah Pengundi Dah Lama Menyampah Dengan UMNO/BN Atau....??


PRK Teluk Intan adakah UMNO/BN masih sedap membuta buat air liur basi, tengah sedap mimpi basah atau pun sebaliknya??? Adakah pemimpin-pemimpin UMNO sedar atau tidak bahawa prestasi mereka sekarang sudah mula merudum...

Betul atau tak?? Apa pendapat korang?

Jika benar penamaan calon nanti DAP meletakkan calon awek cun ini, adakah pengundi Teluk Intan yang majoritinya Cina boleh memberikan mandat baru pada calon awek Melayu nie atau masih kekal dengan sentimen perkauman??

Kalau kita ajukan soalan kepada pimpinan UMNO apakah Melayu sudah kembali menyokong UMNO? Jawapan selamba tahan konfiden mereka akan berkata 'Off Course Bro!"

Adakah mereka tahu dengan peratusan pengundi muda yang dah mula 'menyampah' dengan UMNO/BN? Jika mereka tahu, apa yang Pemuda dan Puteri UMNO/BN buat? Masih ditakok pemikiran lama ker? Tolonglah bro...jangan duk mengalamun lama sangat, nanti apa pun tak boleh tau!!

Malah ramai pimpinan UMNO berpendapat pada PRU 13 2013 yang lalu, hanya undi kaum CINABENG sahaja yang membuatkan UMNO/BN senak perut disemua peringkat samada DUN mahupun Parlimen. Mereka yakin bahawa pengundi orang melayu yang keluar mengundi pada tanggal 5 Mei 2013 pastinya telah pun memangkah UMNO-BN pada kertas undi masing masing.

Menjelang PRK Parlimen Teluk Intan sudah berkumandang cerita DAP mahu 'check-mate' pengundi pengundi melayu di Teluk Intan. Anak muda berbangsa melayu kelahiran famili UMNO akan menjadi taruhan parti paling Chauvanist dalam dunia.

DAP diberitakan akan meletakan Dyana Sofya Mohd Daud sebagai calon. Awek Melayu kacukan cina berusia 26 tahun yang bertugas sebagai Setiausaha Politik Lim Kit Siang ini akan digilap untuk menggantikan 'aura' Nurul Izzah sebagai Ikon anak muda.

PM Najib, TPM Muhyiddin dan semua pemimpin UMNO/BN harus fikirkan kenapa ramai pengundi muda tidak lagi berminat dan berselera dengan UMNO/BN? Kenapa mereka lebih cenderung dan lebih meminati untuk menyokong Pakatan Pembangkang?

Kalau dibuat segmentasi diagihkan pecahan kelompok pengundi, sudah pastilah golongan pengundi muda amat sukar untuk menyokong penuh pimpinan UMNO/BN.

Kalau dibuat perbandingan, tradisi dan budaya UMNO-BN masih lagi membariskan ramai pimpinan yang dah melepasi waktu maghrib dan Isya'. Maksudnya golongan usia '5 Series'. Terlalu sedikit tokoh tokoh muda yang mewakili UMNO.

Tolonglah buka mata, lakukan sesuatu demi menyelamat dan mempertahankan Kerajaan yang mentadbir sekarang. Jika DAP berjaya dengan 'muslihat' mereka di Teluk Intan ini, nampak gayanya sentimen pengundi bukan atas dasar RACIST...bukan atas dasar calon cun melecun...tapi mungkin hati mereka dah MENYAMPAH teruk dengan UMNO/BN. Fikir-fikirkanlah....


GR kata: Rakyat masih sayangkan kerajaan?? Pikirlah sendiri....

No comments:

Artikel pelbagai