Friday, April 25, 2014

ALASAN PALING BODOH ANWAR DALAM DUNIA POLITIK PASAL OBAMA DATANG MALAYSIA!


Jika tetamu mahu datang ke rumah kita, adakah kita akan berikan layanan yang terbaik atau pun sebaliknya? Adakah layanan tersebut hanya ala kadar atau ada mana-mana pihak yang boleh 'Take Over' macam tu jer...kononnya dia lah tuan rumah sebenar?

Sebab apa GR memberikan beberapa soalan untuk kita berfikir? Senang saja...esok in sha Allah Presiden US, Barack Obama akan datang membuat lawatan rasmi ke Malaysia. Kita semua tahu, beliau adalah Presiden US yang pertama membuat lawatan rasmi selepas 50 tahun yang lalu.

Sebagai rakyat Malaysia seharusnya kita berbangga kerana Malaysia telah berjaya menarik perhatian dunia luar kerana pembangunan yang kita kecapi selepas zaman kemerdekaan. Kenapa ada pihak yang cuba menjadi 'MAT SENTEL'? Adakah urusan kerajaan US dan Malaysia dalam proses lawatan ke Malaysia melibatkan pihak yang sibuk nak jadi 'MAT SENTEL' tu?

Salah UMNO, BN, Najib Razak dan kerajaan Malaysia ker? Betul ker? Kalau betul, hebat betul kerajaan kita sampai boleh mempengaruhi Amerika Syarikat sampai tak nak jumpa si 'MAT SENTEL' tu?? Kenapa ada juga yang tak boleh gunakan akal fikiran dengan baik dan kenapa jadi bodoh??

Cuba kita fikir, jika lawatan rasmi dibuat oleh pemimpin negara...urusan tersebut dibuat melalui kerajaan dengan kerajaan atau pun ada pihak lain yang cuba jadi 'MAT SENTEL'. Kenapa PKR mesti nak rasa kecewa bila Obama tak nak jumpa Anwar? Alasan yang Anwar bagi salahkan UMNO, ini ke taraf pemimpin yang korang sanjung...fikiran kalah budak sekolah. Macam ni nak jadi Perdana Menteri Malaysia?

Kalau ada hubungan baik...kawtim habis dengan Amerika Syarikat, kenapa tak buat urusan rasmi sendiri. Takkan itu pun nak diajar, bukankah Anwar pernah menjadi TPM dulu. Kenapalah korang tak boleh fikir pasal benda nie kan? Senang betul termakan temberang si 'MAT SENTEL' nie!!

GR setuju pandangan Tun M...korang baca di bawah:



GR kata: Senang betul jadi 'MAT SENTEL'...tau-tau dia dapat nama kan!!

10 comments:

Anonymous said...

Obama yang kafir tu pun tak mau jumpa kaki jubo tapi heran penganut PAS cukup sayang dengan manusia laknat ni.
Bertaubat la Nuar oiii .. sampai bila lagi nak menipu ntah...

Anonymous said...

alasan demi alasan bang NOn pasai diri sendiri DAH TAK LAKU!! Keh keh keh

Anonymous said...

Apahal lak obama nk jumpa si peliwat yg dh di sabit kn kesalahan? malu la sikit weeiii nuar..terhegeh hegeh.plak kau..plss la lu tuh cuma ketua pembangkang ok, bkn ketua negara...dasar muka tk malu...tua nk mampus pn tk sedar2 lg diri tuh...cpt la masukkan peliwat nie dlm penjara..selagi masih bebas selagi tuh huru hara...

Anonymous said...

Yg korang kata dia agen Amerika tu psal apa?

Anonymous said...

anon 11:12

yg ko ni pejam mata lama sangat pasal apa ?
dari 97 sampai skrg siapa yg backup dia ... umah ko takde internet ke ?

Anonymous said...

obama muslim btul ke? aku tngk bnyk video dia kt youtube asyik sebut psal al quran.

Anonymous said...

Obama 2 islam la..mane ada kafir..

Anonymous said...

orang zalim dia cari kawan yg zalim...yg tidak suka melihat islam tertegak dimuka bumi.anwar salah satu pemimpin yang tolak kezaliman terhadap umat islam menyebabkan obama tidak mahu berjumpa dgn beliau.faktor lain adalah anwar seorang yg bijak sukar diperbodohkan oleh mana2 pihak, sehingga obama sendiri tidak sanggup berdepan dgn beliau.

Anonymous said...

Orang yand sokong artikal ini memang bodoh.

Anonymous said...

Awak biasa faham tak bahasa inggeris? Obama tak salah pun.

Artikel pelbagai