Monday, January 13, 2014

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL, APA KATA NIK AZIZ? #maulidurrasul


Esok adalah sambutan Maulidur Rasul. Marilah kita berselawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW. Mari kita bersama berselawat ke atas Rasulullah S.A.W tanda kasih dan cinta kita pada Rasulullah S.A.W.

Masihkah kita ingat dengan kata-kata ulamak selipar nie. Katanya sambutan Maulidur Rasul adalah cara Kristian. Kita yang punya akal fikiran bernas dan iman yang kuat seharusnya boleh menilai kata-kata ulamak selipar nie.




Inilah ulamak selipar memerangkap ulamak politik yang sepatutnya ditegur dia tak tegur tapi persoal pula sambutan maulidur rasul..

Bab nama Allah S.W.T dilacurkan dia tak kisah. Kepala taik khawarij PAS ini tak sudah sudah dengan hujah separuh masak. Diri sendiri setiap tahun potong kek apa kejadahnya.??

Apa pun kita sebagai umat Islam seharusnya buat perkara yang berlandaskan hukum hakam Islam yang sebenar. Usah dengar dan percaya kata-kata ulamak yang cakap entah apa-apa. Lihatlah Al-Quran dan ikut sunnah Rasulullah S.A.W nescaya kita berjaya dunia dan akhirat.


Allah SWT berfirman: “Tidaklah Kami utuskan engkau (wahai Muhammad) melainkan untuk mendatangkan kerahmatan kepada seluruh alam.”    (Surah al-Anbia, ayat 107).

Imam Syafie Rahimahullah berkata: 

“Sesiapa mengumpulkan orang Islam untuk menyambut Maulid Nabi Muhammad SAW dengan membaca maulid dan mengadakan syarahan berkenaannya serta menyediakan makanan bagi mereka dan membuat lain-lain kebajikan, nescaya Allah akan membangkitkan mereka pada hari akhirat bersama dengan wali, orang mati syahid dan orang soleh, dan ia akan berada di dalam syurga yang penuh dengan nikmat.”




GR kata: Mari Kita Bersama-sama Meraikan Program Malam Cinta Rasul Di Masjid Kg. Bharu, K.Lumpur malam ini 13/1/2014 bermula jam 7 malam.

3 comments:

Anonymous said...

Kenapa ramai yg salah faham dgn mengatakan esok (selasa) adalah hari lahir Rasul? Sedangkan Nabi Muhammad saw lahir pada hari Isnin 12 Rabiulawal / 20 April 571M. Cuti pd hari esok adalah untuk meraikan maulud Nabi bukannya esok hari lahir Nabi. Mohon penjelasan lebih lanjut lagi.

Anonymous said...

Bro.. ayat menyambut kelahiran tu adatnya mcm tu lah..
bukan kit amaksudnya Rasulullah lahir esok.. jgnlah bendul sgt.
Nabi dah Wafat..lahir apa lagi? Semua Muslim faham..ko tu je yg xfhm..
yg penting skrg sambut dan hidupkan amalan NABI..bukan bahas isu2 remeh temeh ni. Ambil Sunnah

Klau Nik Najis tu xpyh diusik dia lah.. dh bebal..suka hati dialah.. besday dia bkn main org rai.. kek besar.. tp bila nk rai hari Kelahiran Junjungan Mulia dia mcm cemburu.. org tua ni sakit.. sakit jiwa..

Gossip Rakyat said...

setuju komen diberi :)

Artikel pelbagai