Wednesday, January 1, 2014

LIVE UPDATE: FUIYOO, DATARAN MERDEKA HAPPENING SIOT! @PDRMsia @Zahid_Hamidi @NajibRazak

Selamat Tahun Baru 2014 GR ucapkan pada pembaca-pembaca blog ini. Terima kasih atas sokongan dan pandangan yang diberikan selama blog ini tercipta untuk jadi bahan bacaan.

Apa pun tahniah GR nak ucapkan pada yang turun demo malam nie. Nak tanya ape yang korang dapat? Harga turun ke tak? Sales di Sogo turun lagi tak? Kalau turun sampai bila-bila ke??

Korang lihat sendiri, skrip diaorang semua sama dari Bersih 1.0 sampai sekarang. Ramai yang turun orang Melayu, kaum lain mane? Dah tentu bersuka ria sambut tahun baru kan. Hahahaha...bodoh orang Melayu nie kan. 

GR nak tanya lagi pada kawan-kawan pakatan yang turun. Apa korang dapat dan hasilnya? Pemimpin yang korang sanjung tinggi mana dia?? Turut bersama korang tak?? He he he

Kata nak bom hancurkan KL bagai, kebangkitan rakyat merusuh kalah Thailand, Mesir dan Syria?? Mana??? Kenapa jumlah yang turun skripnya pun sama jer??

Kalau katanya demo aman perlu ke bawa senjata tajam..macam gambar yang GR kongsikan nie.

Paling best, skrip 'solat jemaah' depan orang ramai buat macam biasa. Tapi kali nie lebih 'khusyuk' solat diaorang kot....alasnya mana? Solat pakai kasut yer?? Kiblatnya betul ke? Semua tu berwudhuk ke? Suci ke semua tu??? Fikir sendirilah yer kawan-kawan....

Nak berdemo tu boleh..tapi kenapa artis buat persembahan pun korang kacau baling batu botol bagai. Bagilah orang ramai datang bawa keluarga nak tengok konsert, bukannya nak tengok korang terpekik terlolong. Macam biasa ramainya orang Melayu.

Untuk pengetahuan korang, Menteri KDN bagi KUASA PENUH pada Polis untuk jalankan tugas dan takder campur tangan politik, sama juga pada semua Ketua-ketua Pengarah agensi KDN. Kan itu tugas pertama yang beliau buat bila diberi amanah pegang KDN. 

Ada yang cuba buat-buat tak faham, kata menteri patut bagi arahan. Itu kan dulu cara menteri CKMM, tau bagi 'amaran' jer...tengok apa jadi masa tue??

Polis ada cara mereka jalankan tugas dan semuanya mengikut peraturan mereka. Bukannya nak hentam keromo..balun jer ikut nafsu. Bertindak guna otak bukan guna pungkok.

Tahniah kepada pihak Polis dan juga DBKL kerana berjaya mengawal keadaan tidak melarat sampai pagi buta. Dan macai-macai demo balik sebab boring. Tak sampai pun 10ribu macai yang turun...jam 1pagi tadi Dataran Merdeka clear.

Tahniah kepada Menteri KDN kerana berjaya buat demo nie jadi melarat dan kecoh kaw-kaw. Terbukti kuasa penuh yang diberikan pada Polis tanpa campur tangan politik nampak kesannya.

Ini terbukti puak pakatan haprak memang takut sebab Zahid, IGP dan Polis akan bertindak betul-betul...bukan main-main atau sekadar bagi amaran!!


GR kata: Habis konsert macai demo pakat balik. Camner nak capai target nie?? Kah kah kah


Sent from Samsung Galaxy Note

No comments:

Artikel pelbagai