Tuesday, January 14, 2014

APA DAH JADI UMNO SEKARANG? TAK ADA TELOR KER? @NajibRazak @MuhyiddinYassin @tianchua


Apa sudah jadi dengan UMNO? Inikah parti yang mempertahankan bangsa Melayu? Inikah parti keramat yang dilaungkan oleh semua ahlinya sejak awal penubuhannya dulu? Dari dulu lagi cakap bagai nak rak, berani pertahankan agama, bangsa dan negara...tapi sekarang simpan 'telor' dalam seluar ker?

Sampai bila kita nak tunduk dengan penipuan pakatan haprak? Sampai bila??

Ada tak UMNO fikir dengan nasib dan perasaan keluarga pejuang negara yang dibunuh di Lahad Datu? Sekadar bagi bantuan saja, tapi nasib pejuang dan keluarga mereka adakah UMNO pertahankan??

Fitnah dan tuduhan yang melampau dari CINABENG Tian Chua ini adakah kita boleh maafkan? Rakyat Malaysia yang tak havoc berpolitik pun mereka tahu fikir dengan waras mana yang baik dan buruk. Mana sandiwara dan juga mana tidak??

Pernahkan PM Najib terfikir apa akan jadi bila tuduhan melampau seperti ini dengan hanya 'Mohon Maaf' selesai begitu saja? Mana maruah UMNO sebagai parti yang katanya berani mempertahankan Negara. Dah macam nie jadinya, baik tak payah perintah dan mentadbir negara.

Perangai dua-dua sama jer...orang politik nie karier diaorang lebih kurang macam artis yang berlakon bersandiwara tu ker? Pihak keselamatan bertungkus lumus berjuang mempertahankan negara hanya dengan mohon maaf boleh selesai begitu saja ker?

Peguam UMNO tolong jangan nak buat kerja senang...jangan nak malas sangat buat kerja. Ini ker 'Peguam UMNO' yang dibayar untuk buat kerja senang? Goyang kaki baik tak payah buat kerja...banyak lagi lawyer yang boleh bantu pertahankan nasib pejuang negara nie.

GR ingin mengingatkan kembali selepas kenyataan fitnah Tian Chua bahawa pencerobohan di Lahad Datu, Sabah adalah sandiwara yang didalangi UMNO sehingga mengguris hati banyak pihak, terutama keluarga perajurit yang terkorban dalam insiden itu.

Persoalan kini,  perasaan pedih dan terguris hati anak isteri serta keluarga 8 orang anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam insiden pencerobohan pengganas Sulu dari Filipina di Lahad Datu tetapi ia dikatakan sandiwara.

Hakikatnya bukan hanya Tian Chua pemimpin pembangkang yang mudah menabur fitnah dan membuat tohmahan tetapi kemudian tersenyum kerana terlepas dari menerima hukuman setelah memohon maaf.

Walaupun UMNO terima permohonan maaf, GR yakin rakyat Malaysia tak boleh terima fitnah yang dilemparkan oleh pakatan haprak kononya semua ini sandiwara semata-mata.

Pada pemimpim UMNO tolongan jangan lembik sangat walaupun ada sesetengah pemimpin UMNO yang lembik tengkok hanya pandai bagi 'amaran' saja. Kerja bukannya boleh buat sangat pun!!


GR kata: Kurang keyakinan dengan UMNO dah sekarang nie!!

3 comments:

Anonymous said...

UMNO Pak Thir buat banyak wayang kulit .Didalam wayang kulit itu, ada orang yg terkorban. Inilah nasib org2 Melayu yg percaya pada Malabari Tongkang.

Anonymous said...

tapi, sebagai ahli UMNO, setiap ahlinya punya hak utk menyaman kembali Tian Chua sebagaimana repot2 polis yg telah dibuat dulu....

Yg buat report polis pun bukan atas nama UMNO tp nama individu ahli umno..jadi, tak salah jika ada ahli2 umno yg berpegetahuan soal undang2 malaysia truskan menyaman Tian Chua, kerna jelas dia mengaku bersalah....

Anonymous said...

itulah GAME PLAN DAP lahanat ni..
die bikin fitnah awal2 sbg membentuk persepsi buruk..then dia mintak maaf.. pemimpin UMNO plak ngok cair dgn cina.. then selesai.. CUCI TANGAN maaa...

Artikel pelbagai