Tuesday, January 28, 2014

ANWAR TAK BOLEH JADI MB SELANGOR? TAPI BAKAL MASUK BALIK UMNO? @NajibRazak @MuhyiddinYassin


Drama politik apakah yang berlaku sekarang di Malaysia? Seperti telenovela yang beratus-ratus episod...tapi di manakah kesudahannya?

Menariknya hari ini di alam maya, perkara yang sudah kita ketahui pertelingkahan dalam puak pakatan haprak ni yang tak boleh disorok lagi. Perkara ini bukannya baru hari ini, tapi sejak dulu lagi. Masih relevankah Anwar dalam Pakatan Haprak? Jawapan itu kita sendiri fikirlah....

Persoalan yang perlu kita ada jawapannya...boleh percayakah kita pada manusia bernama Anwar Ibrahim?? Ingatkah kita pelbagai penipuan yang Anwar buat pada negara??

Bolehkah kita kategorikan Anwar Ibrahim ini sebagai pengkhianat agama, bangsa dan negaranya sendiri?? Seperti 'hasrat' Anwar Ibrahim di bawah..boleh percaya ka??

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengajak kepada permuafakatan nasional terutamanya berkaitan keharmonian agama dan kaum di negara ini.

Menawarkan 'pelan damai' kepada Barisan Nasional (BN), Anwar berkata, keadaan semasa kini mencapai kepada tahap yang boleh merosakkan perpaduan nasional identiti rakyat Malaysia.

Beliau turut menggesa ahli-ahli politik dari kedua-dua belah pihak supaya bekerjasama ke arah pembangunan negara.

"Kita mesti menolak tanggapan bahawa Islam berada di bawah ancaman dan bahawa terdapat beberapa konspirasi jahat untuk menggantikan Islam sebagai agama persekutuan," katanya.

Anwar juga berkata konsensus kebangsaan perlu dilaksanakan bagi menangani isu-isu lain seperti kos sara hidup yang meningkat, rasuah dan keselamatan.

"Marilah kita membantu polis memerangi jenayah supaya kediaman kita, sekolah-sekolah dan kompleks membeli-belah menjadi lebih selamat," katanya.



Sebagai parti keramat perlukah kita memberi 'peluang' pada manusia yang bertopengkan syaitan seperti Anwar Ibrahim ini? Sejak beliau dipecat atas kesalahannya sendiri dan juga terlalu banyak pembongkaran yang dibuat demi untuk menjual negara...adakah UMNO perlu memberi pertimbangan pada Anwar?

PM Najib tolonglah bertegas demi menyelamatkan agama, bangsa dan negara. Anwar boleh buat apa saja walaupun dia perlu melutut cium kaki yang kotor tu....asalkan impian dia untuk menjadi PM Malaysia ke 7 akan tercapai.

Permainan Anwar yang perlu kita lihat adalah dia cuba untuk menutup isu beliau dihalau dan tidak dibenarkan memasuki negara Jepun dan juga gosip skandal anaknya sendiri. Puncanya kita semua sudah ketahui dan ianya hanyalah salah dirinya sendiri yang bodoh, perasan dirinya laku di mana saja.

Begitu juga dengan perletakan jawatan ADUN Kajang dan kononnya Anwar akan bertanding di DUN tersebut dan beliau akan menjatuhkan Khalid Gagap untuk menjadi MB Selangor yang baru. Azmin Ali yang juga berangan untuk jawatan tersebut tak boleh diterima kerana syarat untuk menjadi MB Selangor...mestilah dari kalangan anak Selangor sendiri...lahir di Selangor.

The Selangor Constitution Art 51 (2)... No person shall be appointed to be Menteri Besar unless he is of the Malay Race and professes the Muslim Religion. Art 53 (3)... a person who is a citizen by naturalization or by registration under Art 17 of the fed const shall not be appointed a Menteri Besar.

Mungkin yer...mungkin tidak. Apa pun ia harus mendapat perkenan dari Sultan Selangor. Pandangan GR, Anwar dah gila kuasa tahap melampau kerana sanggup jatuhkan standard dirinya asalkan jawatan diberikan padanya. Ta

Untuk menyatupadukan semula bangsa Melayu dan Islam, PM Najib harus lebih fikir dengan mendalam. Berilah pelbagai jalan dan peluang untuk memberikan yang terbaik pada bangsamu sendiri...jangan duk sibuk beri layanan kasih sayang pada bangsa lain terutama sekali CINABENG. I

Ingat bangsa Melayulah yang bantu UMNO/BN kenal sebagai pemerintah. Jangan asyik dibuai mimpi....semua yang ada boleh hilang sekelip mata kalau kita tersalah langkah. Fikir-fikirkanlah....


GR kata: Kalau semua agensi kerajaan di swastakan...makna Diraja tu tinggal apa??

4 comments:

Anonymous said...

Najib perlu kembali kepada Melayu. Kepercayaan Org Melayu bagi Najib amat penting utk menentukan survival politik beliau bukan sahaja dlm BN malah dlm UMNO sendiri. Lihat bagaimana Tun M berjaya menambat hati org Melayu sehingga pemimpin BN dan UMNO sendiri tidak berani mengangkat muka. Ujudkan kembali MECD dan Kem Pengajian Tinggi dan beri lebih peluang kpd pemimpin UMNO utk mengetuai Kem tersebut. Buang TERAJU dan PEMANDU dan kembalikan PETRONAS dan TABUNG HAJI itu kepada MELAYU. Ini bulan isu perkauman tetapi ini ada isu kepercayaan Bangsa Melayu yg telah dikhianati oleh Najib. Rosmah tu mintalah kebelakang sedikit. Pakailah tudung bagi menghormati sensitiviti ugama Islam yg dianuti oleh kaum Melayu. Lagi lambat Najib bertindak, lebih menyerlahkan kelemahan beliau sehingga pelan damai Anwar pun Najib perlu sambut!

Alexander De Souza said...

Rakyat dah marah sangat dengan UMNO-BN. Kenaikan harga barang, rumah mahal, gaji tak naik-naik..Tahun depan, GST pulak. Anwar ni bijak ekonomi. Masa dia jadik menteri kewangan dulu, dia kawal perbelanjaan betul-betul. Bila George Soros datang, memang dia nak mintak bantuan IMF, tapi dengan beberapa syarat iaitu IMF kena jatuhkan Soros ni dulu. Sebab waktu tu nilai Ringgit diapungkan. Bila Tun M xsetuju dengan cadangan Anwar, Anwar rileks je. Dia bukak pulak cadangan melancong ke dalam negara sendiri supaya duit tak keluar. So, kalau Anwar jadi MB Selangor - negeri yang paling kaya di M,sia, kita lihatlah nanti betapa mapannya ekonomi Selangor kelak..

Anonymous said...

Ramai tak percaya dengan seruan Anuar kerana:
1. Sememangnya Anuar seorang penipu besar dan pemfitnah tegar
2. Sememangnya Anuar sangat tidak oleh dipercayai kerana mementingkan diri sendiri dan sanggup menjual Negara demi kelangsungan politik beliau - rujuk tahun 1997 apabila beliau nak jual Negara kepada bank dunia semasa Negara kena serang oleh penyangak mata wang
3. Beliau tidak bermoral. Ternyata beliau seorang peliwat dan penzina
4. Beliau telah bertanggungjawab dan berbuat banyak "damage" membiar dan menghasut kaum cina menbenci, menghina orang melayu dan agama Islam
5. Beliau tidak beretika langsung dan akan perbuat apa sahaja walaupun melanggar undang2 demi menjaya hasrat jahat beliau
6. Beliau seorang kaki songlap dan pengkhianat rakyat dengan songlap duit rakyat memalalui projek2 kerajaan kepada krooni-krooni beliau
7. Beliau lah perasuah yang tegar dan sanggup membayar kepada sesiapa untuk melepas diri dari sebarang tuduhan
Dan banyak lagi....

Anonymous said...

Najib, Anwar, Pak Lah, Ku Li, Hishamuddin, KJ, Zahid, Shafei dll akan membentuk satu pakatan terkuat. Hanya masa akan menentukan.

Artikel pelbagai