Thursday, December 26, 2013

P.PINANG TUBUH 'POLIS SENDIRI', KENAPA LEMBIK NAK MAMPOS? @cmlimguaneng @PDRMsia @Zahid_Hamidi


Lihat gambar di atas apa yang korang akan tafsirkan, boleh dikira Pak Guard pencen pun yer jugakkan. Inilah yang dikatakan kerajaan P.Pinang sekarang mereka mempunyai 'Polis Sendiri' a.k.a 'Polis Bantuan' di bawah kerajaan negeri. Apakah Polis DiRaja Malaysia sekarang puak DAP ini anggap mereka sebagai sampah??

Korang jangan risau, kalau pergi ke Penang dalam musim cuti sekarang nie...kalau ditahan oleh 'Polis Sendiri' nie tak payah layan. Sebabnya mereka tak layak dipanggil Polis dan mereka juga tidak mempunyai kuasa untuk menahan kita. Siap ada pangkat lagi tu...persatuan rukun tetangga dinaikkan taraf mereka dan mereka CINABENG nie semua boleh maki hamun orang dengan suka hati.

Pasukan Peronda Setempat ni sebenarnya berstatus Rukun Tetangga saja. Tapi disebabkan P.Pinang diperintah oleh DAP dan DAP pula merupakan 'negara' kekuasaan Lim Guan Eng, suka hatilah dia nak tukarkan Rukun Tetangga menjadi Pasukan Peronda Setempat atau PPS. Bukankah Rukun Tetangga telah wujud semenjak tahun 70-an lagi.

Walau alasan apa pun yang diberikan oleh Guan Eng dan DAP, hakikatnya Pasukan Peronda Setempat merupakan perintis kepada penubuhan sebuah pasukan gerila parti yang turut bertindak sebagai penguatkuasa undang-undang apabila mereka berasakan perlu berbuat begitu.

Malah penubuhan Pasukan Peronda Setempat itu juga, apabila membabitkan DAP, sudah pasti akan mendatangkan satu masalah besar terutama selepas mereka besar kepala dan memberi alasan, jenayah terlampau banyak dan kerja meronda mereka menjadi begitu bahaya. Lantaran itu mereka perlu dilengkapi dengan senjata api dan Kerajaan Pusat perlu memberikan akses tersebut kepada mereka.

Selepas di P.Pinang GR diberitahu dah ada pulak cadangan di kalangan suku sakat kaki politik di Selangor untuk menubuhkan pasukan polis sendiri atau dipanggil Auxilary Police.

Pakatan Haprak tak faham ke konsep berpersekutuan? Kenapa perkara yang dah jelas dalam perlembagaan negara dan negeri tapi masih juga nak dipertikaikan? Sekarang ni nak tubuh polis sendiri pulak, esok bila dah dead end, mulalah cari alasan untuk bawak kes ke mahkamah seterusnya mengkayakan kroni sendiri yang menjadi peguam dan penasihat rujukan.

Duit siapa yang mereka bayar tu, duit rakyat Penang dan Selangor la, walhal hasilnya ntah apa-apa, kroni jugak kaya. Tapi rakyat masih buta hati dan mata dengan penyelewengan halus yang dibuat oleh mereka.

Perlu ker tubuhkan 'Polis Sendiri'? Sedangkan Polis kita yang ada nie pun tertakluk dengan Akta Polis & IGSO, Undang-undang Am, Kanun Acara Jenayah & Kanun Keseksaan yang dah jelas-jelas menjadi tongak undang-undang negara.


Apa yang jelas di sini, DAP sengaja gantikan Polis DiRaja Malaysia dengan 'Polis Sendiri'....sebenarnya kita kena faham secara halusnya DAP mula menolak Kedaulatan Raja-Raja Melayu kerana PDRM adalah Polis DiRaja Malaysia.

Lagi satu, setahu GR yang ada pasukan keselamatan diperingkat negeri ini hanya di Johor iaitu Timbalan Setia Johor (TSJ). Tapi ia bukan untuk jaga ketenteraman awam (walaupun ada unit komando sendiri – JMF). Sebaliknya untuk jaga keselamatan anggota kerabat DiRaja Johor, pasukan ini bukan baru, sejak awal 1900 lagi dah ada.

Hebat sangat ker puak DAP nie nak kena ada 'Polis Sendiri' yang kena cover diaorang. Pangkat pun main calet jer...ada hati nak perangi jenayah konon. Last-last nanti salahkan Polis jugak....korang tak percaya tengok lah nanti!!!


GR kata: Jadi Polis kena gagah berani...bukan boroi mata sepet tak boleh bukak. Nampak ker nak kejar penjenayah kalau camtu? Kah kah kah....

3 comments:

Anonymous said...

Macam polis Bangla je? Polis Bangla pun lebih baik. NepaHahahaha... Boleh pakai ke saman diorang?

Anonymous said...

Mcm kominis pun ada.

Anonymous said...

INI GAMBAR SECURITY GUARD KILANG TGH BUAT PERHIMPUNAN PAGI..TENGOK COTAR DIAORANG PUN DAH TAHU... GUANG ENNG TU GILA GLAMOUR SUKA ENTERFRAME DEPAN KAMERA...

Artikel pelbagai