Saturday, December 15, 2012

TERKINI KONGRES DAP: LGE DAN KIT SIANG BAKAL GULINGKAN PEMIMPIN INDIA!!


Perkembangan terkini dalam Kongres DAP hari ini rata-rata pemimpin India DAP yang bertanding dijangka akan tewas seperti 3 kumpulan  hanya memerlukan sokongan daripada Karpal Singh, P Ramasamy, M Kulasegaran Ahli Parlimen Ipoh Barat,Ganabatirau Veraman, Sivakumar ADUN Tronoh dan Sivasubramaniam ADUN Buntong.

Namun nama nama ini menjadi cukup panas dikalangan perwakilan India,Sesetengah pemimpin India DAP sudah mula mengadakan gerakan untuk memilih pemimpin yang baru.Prof Ramasamy dan Adun Bagan Dalam Thanasegaran adalah 2 nama yang paling panas untuk disingkirkan.

Pada masa yang sama perwakilan India dikatakan mendesak agar ramai calon kaum India diberi peluang untuk menganggotai CEC, kata mereka zaman CEC dikuasai oleh kaum Cina sudah berlalu dan kepentingan kaum India harus diberi keutamaan. Ini yang membuatkan Kit Siang dan LGE dah panas bontot untuk pertahankan kuasa mereka dalam DAP.

Perwakilan kaum India juga dilihat banyak mendesak agar lebih ramai diberi peluang ,ini kerana calon-calon DAP untuk PRU13 nanti dilihat tidak seimbang dan lebih banyak dikuasai oleh bangsa Cina.

Jelas terbukti tiada matlamat yang mereka ingin perjuangkan untuk rakyat dan negara dalam Kongres DAP kali ini. Mereka hanya utamakan kepentingan peribadi dan kuasa. Dalam hal ini pun mereka tidak boleh memberikan kata sepakat macam mana untuk tadbir negara!!


GR kata: Berebutlah anak beranak..apa lagi sat gi baling kerusi la tu...

No comments:

Artikel pelbagai