Friday, December 14, 2012

PANAS: @RajaNongChik MENANGIS KERANA @n_izzah?


Bagaikan tidak percaya bila melihat seorang pemimpin menangis. Menangis sedih bukan disebabkan hal cinta atau pun hal peribadi tapi pemimpin ini menangis mengenang nasib masyarakat di kawasannya sendiri. Pemimpin yang GR maksudkan ialah Menteri W.Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, YB Dato' Raja Nong Chik.

Mesti ramai ingin tahu kenapa Menteri WP ini menangis??


Inilah sebabnya, gambar di atas keadaan asal Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi yang usang dan uzur. Rumah yang didiami oleh masyarakat di Lembah Pantai sudah berpuluh tahun lamanya dan kini alhamdulillah dengan bantuan Dato' Raja Nong Chik sendiri Kerajaan telah membuat pembangunan semula untuk masyarakat yang tinggal di Kg Kerinchi ni.

Di mana Ahli Parlimen Lembah Pantai? Mandat yang diberikan oleh rakyat pada PRU 12 yang mereka harapkan ahli parlimen yang baru boleh membawa perubahan pada Lembah Pantai ternyata hanya indah khabar dari rupa. Masih pembaca ingat awal tahun hari tu, bila pembangunan baru ingin dibuat hanya segelitir rakyat yang mendesak tidak mahu berpindah. Inilah manusia yang tak kenang budi termakan hasutan Ahli Parlimennya YB Nurul Izzah yang terang-terang CEMBURU dan malu tidak boleh buat apa-apa untuk rakyatnya sendiri.



Lihatlah gambar di atas, bertapa gembiranya penghuni rumah Flat 4 Tingkat Kg Kerinci bila dapat melihat rumah contoh yang bakal mereka duduki tidak lama lagi. Inilah perjuangan untuk rakyat yang harus kita dan khususnya masyarakat Lembah Pantai berterima kasih kepada Dato Raja Nong Chik. Tanpa semangat dan perjuangan tinggi beliau nasib masyarakat Lembah Pantai sudah pasti tidak dapat dibela.

Nak harap Ahli Parlimennya...jauh khabar dari rupa. Yang dia tahu melalak sana sini...fitnah dan menipu sana sini. Itulah Nurul Izzah....yang juga sanggup mengajak umat Islam MURTAD. Nurul Izzah ni tak ader agama ker??




GR kata: Nurul Izzah mana yer? Senyap jerk..pi belajar agama ker? Hi hi hi

3 comments:

Anonymous said...

Pembangunan kan keje pemerintah.. Peruntukan saper yg pegang kalau tak mampu buat elok bagi kat org lain saja

Anonymous said...

pastu buat apa ada ahli parlimen...sengal...

Raja Bung Cheat said...

Bodho terlajak rupenye GR nih!!

Artikel pelbagai