Wednesday, December 12, 2012

KENAPA @abby_abadi112 SEMAKIN HARI SEMAKIN TOLOL!?


Tahniah GR ucapakan pada Ostajah Celop Abby Abadi kerana telah berjaya menamatkan sesi pembelajaran 'agamanya' bersama PAS. Ternyata pemikiran yang kolot dan tidak matang yang ditunjukkan oleh ostajah celop nie dari hari ke hari. Ntah mana silapnya pun tak tau lah. Kita doakan semoga Allah S.W.T membuka pintu hari beliau insaf dengan apa yang beliau kejar selama ini hanyalah mainan semata-mata kerana "Tok Guru" dia pandai sangat-sangat.

GR ingin mengingatkan kembali sejarah Ostajah Celop nie dulu kala.... Berhubung KETIADAAN DARA sewaktu berkahwin kali pertama dahulu dengan bekas suaminya, Norman Hakim sehinggakan bekas suaminya itu terpaksa membuat kenyataan media bahawa ABBY ABADI MASIH DARA ketika dikahwininya. Sedangkan Abby Abadi pula, sekadar menyorok dan tidak mampu menerangkan perkara sebenar berhubung DIA TIDAK BERDARA ketika berkahwin. Ini fitnah ker betul yer wahai Ostajah Celop??

Bukannya GR ingin mengaibkan kisah peribadi seseorang kepada umum. Tapi pada Abby sendiri pernah terfikirkah apa yang ingin diutarakan kepada umum. Jangan disebabkan publisiti murahan masyarakat boleh terpengaruh dengan apa yang kita katakan. Orang yang tengok bertambah menyampah lagi aderlah.

Tidak salah jika kita ingin berubah ke arah kebaikan dari kisah silam kita yang mungkin dahulunya jahil. Oleh itu dalam mendalami ilmu agama ini seharusnya pergi mempelajarinya dengan Ustaz dan Ulama' yang betul...bukan dengan seorang Ustaz saja yang kita rasa dia layak dan makomnya tinggi melangit. Jangan apa yang kita pelajari tu nanti makan diri kita balik disebabkan salah gurunya. Allah itu Maha Mengetahui atas segala-galanya.

Terbaru, kita semua tahu Ostajah Celop ini memperlekehkan golongan artis yang turut serta dalam Misi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza. Dengan kata yang berlagak, beliau juga dijemput khas tapi kenapa tak nak pergi? Takut apanya? Aduyaiiii....

Terbaru, Abby Abadi yang cuba 'membetulkan kesalahan' membuat fatwa, memetik kenyataan Dr. Khairuddin yang mengatakan sepanjang 22 tahun pentadbiran Tun Dr. Mahathir, tiada agenda solat, mencegah kemungkaran dan melahirkan umat yang soleh.


Sama ada Abby Abadi memang jenis yang buta perut atau bakal calon PAS pada PRU13 akan datang dari kalangan yang enggan mengakui, kemungkaran dan kekufurannya selama ini adalah salah sendiri, hanya dia dan Allah S.W.T sahaja yang terlebih tahu.

Sepanjang tempoh pentadbiran Tun Dr. Mahathir atau kerajaan UMNO, tiada satu kaedah dan halangan pun dibuat untuk membuatkan umat Islam meninggalkan atau mengengkari ajaran yang menjadi akidah mereka. Sebaliknya penyuburan dilakukan menerusi gerakan syiar dalam bentuk tabligh, pendidikan, persekitaran dan dasar kerajaan.

Dalam Al Quran Allah S.W.T berfirman bahawa "Orang lain tidak akan menanggung dosa orang lain, melainkan dosa dan amal sendiri". 

Antara ayat-ayat al Quran tersebut adalah Al-Baqarah ayat 286, Al-An'am ayat 164, Al-Israa ayat 15, Al-Faathir ayat 18, Az-Zumar ayat 7 dan An-Najm ayat 38.

Ingatlah, jangan kita jadi jahil disebabkan terlampau taksub dengan politik sehingga hak kita sebagai hamba Allah S.W.T diabaikan. Renung-renungkanlah....


GR kata: Abby lupa agaknya Tun M tak pernah tinggal Solat Dhuha dari dulu hingga sekarang. Ingat tak kenapa waktu rehat kakitangan kerajaan mula jam 10 pagi??

No comments:

Artikel pelbagai