Wednesday, February 22, 2012

PANAS: VC UiTM DISERANG...KENAPA YER??


Perghhh...Isu Panas Meletop ni!!! Hari ini hebat diperkatakan kes yang boleh dianggap lapok telah dinaikkan dibeberapa blog 'terkemuka' tanahair sehinggakan kes tersebut diperkatakan di blog milik Pakatan Rakyat. Kenapa perkara ini harus terjadi?? Kenapa baru sekarang dibangkitkan sedangkan isu ini 5 tahun yang lepas? Benar atau tidak belum dapat kepastian lagi. Walaupun surat yang dikeluarkan oleh salah satu jabatan kerajaan kepada VC UiTM, Datuk Prof Dr Sahol Hamid Abu Bakar ini, samaada ianya benar atau tidak bukan kita yang menentukan sesuatu perkara itu benar terjadi.

Kes yang GR maksudkan ialah VC UiTM, Datuk Prof Dr. Sahol Hamid Abu Bakar dikatakan salah gunakuasa melibatkan pemilihan calon biasiswa Skim Tenaga Pengajar Muda (TPM) lima tahun lalu dengan memberikan biasiswa berkenaan kepada dua orang anaknya.

Apa yang berlaku lima tahun lepas telah dikorek kembali oleh Blogger 'terkemuka' di Malaysia. Kenapa perkara ini harus berlaku? Adakah golongan-golongan mereka ini disponsor oleh seseorang untuk 'membunuh' karier' Datuk Shahol ini yang berkemungkinan sudah lama 'dahagakan' jawatan beliau di UiTM ini?? Jika benar perkara ini berlaku agak sedih sebabnya bukan tugas kita untuk menjatuhkan atau menaikkan seseorang itu. Itu semua kerja Allah SWT sebab hanya Dia sajalah yang memberi rezeki kepada kita semua sejak zaman Nabi Adam a.s lagi sampai bila-bila.

Tidak ada bukti yang boleh dikait dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh pihak pembangkang, namun ada gerakan yang dilakukan secara 'underground' telah dibuat dan yang peliknya kenyataan mengenai VC UiTM ini dikeluarkan serentak di blog pro-BN dan di portal Malaysiakini. Tak ke pelik namanya tu. Persoalannya bagaimana surat yang boleh dikatakan peribadi dan paling rahsia itu boleh sampai ke tangan pihak pembangkang???

Mungkin ada gerakan sesetengah pihak yang lakukan perkara ini sebagai punca pendapatan mereka untuk mendapatkan sesuatu. Boleh kita katakan makan kiri kanan. Sebelah sini kata A..ok jer semua..sebelah B pun kata ok. Kiri kanan makan masyuk weooooooo.. Pada pendapat GR tiada bukti yang boleh dikaitkan dengan VC UiTM ini.

Apa pun kita tunggu penjelasan yang dari tuan punya badan adakah isu penyalahgunaan kuasa ini benar terjadi dan juga kita tunggu siapakah dalang sebenar dalam hal ini. Pada pendapat GR, ini bukan masanya untuk berbalah sesama sendiri. Musuh utama yang perlu kita jatuhkan ialah Pakatan Rakyat. Jika mereka berkuasa memerintah negara habislah negara ini tergadai. Adakah itu yang kita inginkan?? Jangan disebabkan ada sesetengah pihak yang 'bayar' lebih kita sanggup buat apa saja. Ingat kita bangsa Melayu masih ada maruah, jangan kita gadai maruah kita. Malu woooo..!!!



Baca juga di Khazanah-MPM dan Kulaan Niring


GR kata: VC UiTM memikul tanggungjawab dengan baik, kenapa perlu ada 'musuh dalam selimut'??

No comments:

Artikel pelbagai