Wednesday, February 22, 2012

PANAS: DAH MURAH, MURAH LAGI..? APA NI??


Suruhanjaya Koperasi Malaysia, FELDA Trading Sdn Bhd dan Kontena Nasional Berhad hari ini menjalin kerjasama memperkenalkan jenama COOP 1Malaysia di bawah rangkaian produk "Lebih Murah! Lebih Jimat! Sama Hebat!".

Kerjasama itu bagi meringankan beban kewangan rakyat akibat peningkatan harga barangan keperluan sejajar fenomena global.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata jenama COOP 1M itu bukan untuk bersaing dengan Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) tetapi memberi lebih banyak pilihan kepada pengguna untuk membeli barangan buatan Malaysia pada harga murah.

"Sebagai permulaan, kita berjaya melancarkan 24 jenis barangan dengan jenama COOP 1M pada harga yang rata-ratanya 30 hingga 40 peratus lebih murah daripada barangan berjenama terkenal yang serupa.

"Menjelang 2012, kita mensasarkan sehingga 150 barangan akan ditawarkan kepada pengguna," katanya dalam sidang media selepas merasmikan Majlis Pelancaran Produk COOP 1M dan Perasmian Pusat Pengedaran Koperasi Permodalan FELDA Berhad di Subang Jaya dekat sini, sebentar tadi.

GR kata: Produk yang Kerajaan hasilkan hanyalah untuk kesenangan rakyat. Fikir-fikirkanlah....

No comments:

Artikel pelbagai