Tuesday, February 21, 2012

Adakah PAS Masih Laku Di Kelantan?? Luahan Hati...


Nik Aziz menyifatkan tindakan Anwar Ibrahim mempertahankan kenyataannya berhubung sokongan terhadap sebarang usaha bagi menjamin keselamatan Israel sebagai mewakili PKR. Justeru, kata Menteri Besar Kelantan itu, beliau tidak peduli dengan kenyataan Ketua Pembangkang tersebut yg dilihat tidak menghormati pendirian PAS berhubung negara Israel dan isu pembebasan Palestin.

“Itu dia punya pasallah, kenyataan saya ini untuk mewakili PAS, dia mewakili PKR. Itu tak apa (Anwar tidak menghormati pendirian PAS), dia punya pasal, tak ada apa,” kata Nik Aziz.

Isu kelemahan kerajaan PAS Kelantan semakin terdedah kepada umum dan rakyat Kelantan mula bangkit. Kebangkitan rakyat Kelantan semankin dirasai kerana pelbagai bantahan diutarakan oleh rakyat dan NGO yang sudah lama rasa tertekan. "Banyak isu seperti masalah bekalan air yang 22 tahun gagal diselesaikan, masalah pemberian tanah kepada orang asli, Hudud tidak dijalankan, pemimpin tiada turun padang, masalah perumahan rakyat dan masalah ladang rakyat,"

Manakala Menteri Besar Kelantan Nik Aziz gagal menjawab segala persoalan yang ditimbulkan kerajaan PAS Kelantan. Malahan dalam ceramah pun tidak dijawab untuk selesaikan masalah itu tetapi hanya menjelaskan kenapa kerajaan negeri membiarkan masalah itu berlarutan dengan menggunakan kerajaan pusat sebagai kambing hitam.

Lebih teruk kerajaan PAS Kelantan menggunakan alasan yang tidak munasabah bahawa banyak perkara yang perlu diselesaikan dahulu sebelum boleh dijalankan amanah permintaan rakyat. Namun dan 22 tahun masalah itu meleret berlarutan dan rakyat sudah muak dengan alasan Nik Aziz. Kini Nik Aziz sudah tiada isu kerana kerajaan PAS sendiri lemah. Apa yang dia boleh katakan UMNO tidak pandai baca Al-Quran. Tak pandai pun UMNO buat kerja ikut Islam berbanding PAS lansung tiada keislamannya..!! dalam menjalankan amanah rakyat.

No comments:

Artikel pelbagai