Tuesday, February 21, 2012

PANAS: Benarkah Ini Kapal ISRAEL?? Ini Penjelasan Jawab Fitnah Puak Haprak..

Semalam heboh dilaporkan oleh puak-puak Pakatan Rakyat baik di blog-blog mereka dan juga di malaysiakini.com berita tentang kemasukan dua buah kapal Israel di Pelabuhan Barat, Pelabuhan Klang. Pembaca lihat di bawah laporan yang cuba diputarbelitkan oleh puak-puak Pakatan Haprak:


Untuk pengetahuan pembaca sekalian, kali ini GR akan menjawab pembohongan paling utama pencacai-pencacai PKR iaitu kapal tersebut adalah kapal Israel. Penjelasan kapal-kapal yang berlabuh di Pelabuhan Klang adalah seperti berikut :




Kapal Zim USA dan Zim Atlantic BUKAN milik kapal Israel seperti yang didakwa oleh puak-puak Pakatan Haprak. Nampak sangat mereka tidak buat homework dulu sebelum nak tabur fitnah. Diaorang ni tak der mata kaa? Tengok nama kat kapal tu milik siapa?? Lihat di bawah detail kapal ini milik siapa sebenarnya:



Maklumat mengenai kapal tersebut di www.marinetraffic.com

Dalam maklumat berkenaan dinyatakan flag (bendera) kapal berkenaan adalah Liberia. Ini bermakna kapal itu adalah kapal Liberia dan bukannya kapal Israel seperti yang difitnah oleh puak-puak Pakatan Haprak. Jika kapal itu kapal Israel maka benderanya akan dinyatakan bendera Israel.

Untuk pengetahuan pembaca sekalian, setiap kapal yang berlabuh memasuki sesebuah negara, mereka harus mengibarkan bendera negara d imana kapal tersebut berdaftar. Jika kapal tersebut didaftarkan di Pelabuhan Klang, maka kapal itu akan mengibarkan bendera Malaysia dan kapal itu adalah kapal Malaysia. Bendera negara berdaftar kebiasaannya akan dikibar di bahagian buritan kapal atau di wheel bridge. Ada faham ka puak-puak Pakatan Haprak??? Jangan duk hentam keromo jer yer....

Sebenarnya puak-puak Pakatan Haprak ni sudah kekeringan idea. Mereka sudah tidak tahu apa lagi nak dihebahkan kepada rakyat khususnya. Dan sekarang mereka hanya tahu menabur fitnah kepada Kerajaan BN walaupun mereka sedar perkara itu tidak benar. Usaha yang tidak membuahkan hasil ini hanyalah untuk menutup malu dan kesalahan Anwar Ibrahim yang secara terang-terangan menyokong segala usaha yang dibuat oleh pihak Israel. Lihat di bawah GR ingin tunjukkan sekali lagi pada pembaca sekalian:



Oleh sebab itulah Pak Anwar dah gelabah dan dia perintahkan orang-orang suruhannya buatlah apa saja asalkan kesalahan beliau tertutup. Tapi mereka ni semua buat kerja tak pakai otak. Dah memang dasar Pakatan Rakyat, yang mereka tahu hanya menabur fitnah. Kepada pembaca sekalian, fikir-fikirkanlah....

Baca juga di sini

1 comment:

abg bRo said...

awak ni tahu ke buat2 tahu bro??company asal ISRAEL didaftarkan melalui negara Liberia supaya boleh beroperasi di negara2 yang tiada hubungan diplomatik dgn Israel..ni bukan pasal politik tp pasal sumbangan kearah penindasan saudara seagama di PALESTIN...

Artikel pelbagai