Friday, April 13, 2012

MAHASISWA PAHANG TAK MINAT TIDO ATAS JALAN!! #AmanKampus


Setelah kampus di Kelantan mereka lawati tempoh hari, fasa ke-2 'Jelajah Aman Kampus - ASPIRASI MAHASISWA' akan mengunjungi Pekan, Pahang di mana mereka akan mendekati penuntut Institut Latihan MARA, POLISAS dan UiTM Shah Alam.

Pelbagai aktiviti kemasyarakatan dan kerohanian diadakan oleh Jelajah Aman Kampus dalam usaha mereka mendekati para mahasiswa dan masyarakat untuk mengesan permasalahan yang dihadapi setiap lapisan masyarakat di Malaysia.

Ternyata inilah mahasiswa yang pandai berfikir secara waras. Ini terbukti dengan program majlis ilmu yang berlangsung malam semalam di Institut Kemahiran Mara Pekan, Pahang disambut dengan begitu meriah. Kelakuan mereka ini ternyata golongan yang baik dan tidak seperti sesetengah mahasiswa yang hanya bertindak mengikut hawa nafsu mereka.



Majlis ilmu yang sungguh manfaat diterima baik oleh seluruh warga IKM Pekan. Mereka ini tidak seperti sesetengah mahasiswa tak der otak, tidak boleh bezakan antara yang baik dan buruk sebab mereka hanyalah kuda tunganggan pada Pakatan Haprak.




Pembaca lihat sendiri gambar-gambar di atas dan renung-renungkanlah jika ingin berjaya dalam hidup haruslah mengikut perjalanan yang sempurna bukan ikutkan nafsu kerana ia boleh membuatkan diri kita binasa.


Baca juga DI SINI dan SINI


GR kata: Mahasiswa harus berfikir dengan bijak demi capai masa depan yang cemerlang...

No comments:

Artikel pelbagai