Monday, December 19, 2011

SAPA KATA SAIFUDDIN SOKONG DEMONSTRASI MAHASISWA???

Pada hari Sabtu yang lepas, kita dikejutkan dengan perhimpunan jalanan oleh kumpulan mahasiswa gabungan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS). Perhimpunan yang dibuat secara aman bertukar menjadi insiden yang tidak baik berlaku. Di mana segelintir para mahasiswa bertindak menurunkan bendera PM di PWTC.

Alasan mahasiswa yang mengadakan perhimpunan ini kononnya ingin menyerahkan memorandum kepada Timb Menteri Pengajian Tinggi YB Dato' Saifuddin Abdullah di bangunan UMNO, PWTC. Ingin menyampaikan memorandum perlu berdemo jalanan ker wahai mahasiswa?? Kan ada cara yang terbaik untuk menyampaikan memorandum tersebut..Kenapa perlu ikut cara KOTOR yang dibawa oleh puak-puak Pakatan Rakyat???

GR difahamkan juga kenyataan yang dikeluarkan dibeberapa blog mengatakan YB Dato' Saifuddin menyokong yang dibuat oleh kumpulan mahasiswa ini atas nama kebebasan...Betul ker?? Disebabkan itu ramai jugalah penyokong dan ahli UMNO/BN yang kecewa dengan kenyataan Saifuddin tersebut.


Untuk pengetahuan semua pihak, hari ini Timb Menteri KPT menjelaskan bahawa beliau tidak menyokong akan perhimpunan mahasiswa sambil menurunkan bendera PM DS Najib Razak. Walaupun beliau mendokong semangat politik baru, tetapi kelakuan seperti ini tidak patut dibuat. Pembaca lihat sendiri kenyataan beliau di twitternya.

Padan Muka PKR...Pak Anwar dan Tian Chua, Sila jawab!!!


GR kata:
Kecewa dengan sikap mahasiswa yang tidak berfikiran matang walhal semuanya pandai2 belaka...

No comments:

Artikel pelbagai