Saturday, February 2, 2013

BONGKAR: ALI TINJU SEORANG KAKI LAMBUNG TINGGI MELANGIT!!


Korang kenal siapa empunya diri gambar di atas? Mesti ramai yang kenal bukan, Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) yang hanya gah pada nama gelarannya 'Ali Tinju'.

Apakah tertubuhnya PVTM ini, Ali Tinju selaku presiden memangku dan mentadbirnya dengan ikhlas? Jika Ali Tinju menguruskannya dengan baik, kenapa jawatan penasihat dan lain-lain lagi silih berganti? Ada yang nak jawab tak??

Sebelum itu GR ingin bertanyakan, adakah tertubuhnya PVTM ini dapat membantu dengan baik veteran ATM di Malaysia ini? Adakah benar jumlah keahlian di PVTM ini beribu-ribu ahlinya? Jika benar beribu-ribu kenapa pendaftaran PVTM ini untuk Selangor dan W.Persekutuan (KL) saja? Mohon jawab juga yer wahai Ali Tinju...sebab banyak kemusykilan di sini yang menjadi tanda tanya.

Jika kita lihat apakah pencapaian yang 'Hebat' dari Ali Tinju ini kerana ada yang sanggup melambung tinggi beliau. Asal seorang prebet askar yang GAGAL dalam perkhidmatannya, dikira 'Hebat' oleh ahli persatuannya. Mungkin ramai dikalangan ahli PVTM masih tidak mengenali siapakah Ali Tinju yang sebenar. Boleh baca DI SINI

GR mengenali Ali Tinju ini secara peribadi walaupun GR bukan sebagai anggota tentera. Apa yang GR lihat beliau seorang yang pandai MENGAMPU, bila idea dan pandangannya diterima oleh seseorang terutama sekali pemimpin...pemimpin tersebut akan disanjung tinggi. Bukan seorang dua saja pemimpin yang sudah terkena dengan Ali Tinju ini, baik dari Ketua Pemuda, Menteri Pertanian sehinggalah ke isteri YAB Perdana Menteri. Ugutan akan diberikan jika program yang ingin dibuat beliau tidak diberikan sokongan. Senang cerita nak buat program tapi tak mahu usaha sendiri....semuanya TEKAN sampai poket orang tu boleh pokai.

Korang masih ingat dengan perbuatan bodoh Ali Tinju yang tiada impak sebenarnya. Tunjuk punggung di depan rumah Ambiga. Apa kesan yang kita lihat atas perbuatan tersebut?


Tunjuk punggung tanda protes? Ini yang ahli PVTM dapat diarahkan ikut untuk lakukan demo BANGANG depan rumah Ambiga. Inilah Ali Tinju...sangggup buat sesuatu perkara bila DIBAYAR dan sanggup melutut untuk memberikan pujian yang melambung tinggi.

Jika benar Ali Tinju memperjuangkan nasib veteran Askar Melayu, buatlah dengan yang terbaik. Jangan pijak dan ludah balik pada orang yang memberi. Jika benar berjuang demi mempertahankan Kerajaan UMNO/BN di Putrajaya buatlah dengan ikhlas bukannya melompat sana sini...ahli PVTM sendiri pun menyampah tau!!


GR kata: Tunggu pendedahan seterusnya kenapa Ali Tinju suka kahwin banyak!!

No comments:

Artikel pelbagai