Wednesday, January 30, 2013

APE DAA...INGATKAN @tianchua HEBAT SANGAT? PENAKUT TAKDER TELOR RUPANYA!!


Bila tengok dalam demo jalanan nampak hebat orangnya, yelah terpekik terlolong macam orang kurang siuman. Setiap kali dalam demo yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang, Tian Chua jugalah antara yang akan ke depan dan sanggup menjadi balaci Anwar dan Guan Eng.

Memaki hamun pihak Polis dan Kesultanan DiRaja menjadi makanan Tian Chua. Bila demo beliau yang memulakan provokasi pada pihak Polis itu semua korang dah tahukan. Hebatkan?? Berlagak hebat nak tunjuk pada rakyat buat apa, cara yang tak betul....apa yang beliau buat untuk rakyat di Parlimen Batu??

Itu semua korang dah tahu sendirikan dan lebih penting rakyat di Parlimen Batu tahu ahli parlimen mereka ini rajin turun padang atau tidak. Rajin turun berjumpa rakyat dan menyelesaikan masalah rakyat atau tidak. Sendiri fikirklah yer.

Apa yang GR ingin beritahu di sini, dalam kononnya beliau ini 'Hebat' dan 'Berani' tapi kenapa takut dengan SPRM yer?? Bukankah syarat untuk menjadi calon pilihanraya mestilah seorang pemimpin yang CLEAN dari semua aspek baik dari tidak bankrap, tidak pernah mempunyai masalah rasuah dan sebagainya. Sibuk kata pemimpin UMNO/BN makan rasuah dan macam-macam lagi penghinaan tapi bila giliran pemimpin Pakatan Rakyat tak payah pula. Keadilan apa macam tu??

Baca di bawah :

JOHOR BAHRU - PKR tetap dengan pendirian untuk tidak menyerahkan senarai nama calon yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Naib Presidennya, Tian Chua berkata, SPRM seharusnya bebas daripada politik sekali gus tidak terlibat dalam pemilihan calon.

“Kita tidak setuju dan tidak akan buat sebab SPRM kerja mereka tangkap orang melakukan rasuah.

“SPRM diwujud bukan untuk bantu parti politik pilih calon, tetapi mereka bertanggungjawab tangkap orang terlibat rasuah. Oleh itu, parti politik tidak sepatutnya hantar nama kepada SPRM malah tidak diwajibkan,” katanya.

Kata beliau, SPRM diminta mengambil tindakan tegas terhadap beberapa pemimpin yang didakwa gagal dalam ujian tapisan kerana mempunyai masalah dengan undang-undang.

“Kenapa hanya gugur nama sahaja? SPRM perlu bertegas dan siasat serta tangkap jika terbukti pemimpin digugurkan ini bersalah,” katanya.- SH




GR kata: Auta, pusing itu jelah yang pemimpin pakatan tau...tuihhhhh!!

No comments:

Artikel pelbagai