Wednesday, December 26, 2012

HOT: ANGKARA AMANAT KAFIRKAN SESAMA ISLAM, HADI AWANG HILANG ENTAH KE MANA!!

Ketika pelbagai pihak termasuk beberapa orang bekas ahli Pas mendesak agar Datuk Seri Abdul Hadi Awang menarik balik amanatnya yang mengkafirkan UMNO pada tahun 1981, Presiden Pas itu masih lagi membisu.

Setelah hampir dua minggu, Abdul Hadi masih tidak memberikan sebarang reaksi tentang isu itu dan menurut sumber, ketika ini Presiden Pas itu berada di luar negara atas urusan tertentu dan tidak diketahui bila akan pulang ke tanah air.

"Tok Guru Haji Hadi kini berada di luar negara, kalau tak silap di rantau Afrika dan saya tak pasti bila beliau akan balik ke Malaysia, mungkin lama lagi baru balik," kata sumber itu ketika dihubungi di sini hari ini.

Ditanya mengenai Amanat Haji Hadi yang kewujudannya telah mencetuskan konflik serta persengketaan berpanjangan di kalangan umat Islam khususnya antara pengikut Pas dan ahli UMNO, sumber itu menyifatkannya ia 'isu lama'.

Sumber itu menyatakan demikian sebaik diminta mengulas pelbagai reaksi daripada bekas ahli Pas yang membongkar ketaksuban kepada Amanat Haji Hadi itu sehingga membawa kepada perpecahan dalam kalangan umat Islam khususnya antara ahli Pas dan UMNO.

Selain itu, pelbagai pihak turut tampil mendesak agar Presiden Pas itu menarik balik amanatnya itu demi kekuatan ummah dan perpaduan orang Melayu.

Bekas ahli Pas seumur hidup, Zainon Ismail mendedahkan mengenai puluhan ribu ahli dan pengikut Pas dikesan masih berpegang teguh kepada Amanat Haji Hadi yang sehingga kini menganggap orang UMNO kafir.

Malah, Zainon yang juga dikenali sebagai C.N. Al-Afghani menegaskan, beliau tidak akan mendiamkan diri dalam membongkar kepincangan politik Pas biarpun diugut kehilangan kawan.

Sebaliknya, beliau yang menghasilkan buku Kafirkah Aku? berikrar akan terus berjuang memastikan Abdul Hadi menarik balik Amanat Haji Hadi pada 1981 yang memberi gambaran bahawa UMNO kafir.

Zainon seterusnya berharap agar Abdul Hadi sedar mengenai kesan perpecahan akibat amanat itu cukup besar antaranya berlaku Peristiwa Memali, solat dua imam dan bercerai-berai.

GR kata: Parti Ajaran Sesat

No comments:

Artikel pelbagai