Thursday, September 20, 2012

SI SETAN @ngehkooham MOHON MAAF BETUL INSAF ATAU DRAMA PAKATAN!?


Terang dan jelas, puak DAP mahu hancurkan Islam di Malaysia ini. Sudahlah bersekutu dengan puak Yahudi yang sejak azali musuh ketat umat Islam dan tujuan mereka hanya satu ingin menghancurkan Islam di muka bumi Allah S.W.T ini.

GR mohon dan berharap tindakan yang keras diambil ke atas Pengerusi DAP negeri Perak ini kerana sengaja memprovokasi yang lebih mengenai isu filem yang mencerca Rasullullah S.A.W. Pandangan GR ini adalah agenda DAP yang sengaja untuk memecah belah antara kaum dan rakyat harus sedar dan bersatu demi keamanan agama, bangsa dan negara yang kita cintai.

Sejak awal lagi, si setan  Ngeh Koo Ham ini tidak mahu mohon maaf dan akhirnya mengaku kesalahan beliau. Adakah dengan mohon maaf sudah mencukupi dan tidak ada sebarang tindakan di ambil terhadap beliau? Kalau macam tu baik betul Malaysia nie kan, sampai bila-bila pun puak pembangkang nie akan suka-suka hati mempersendakan Islam dan juga sengaja memecah belahkan kaum. Harap Menteri KDN jangan lembut sangat, nanti kena pijak yer...!!!

Kuala Lumpur: Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, tidak akan memohon maaf berhubung kenyataan mempersoalkan tindakan umat Islam membantah filem Innocence of Muslims.

Ahli Parlimen Beruas dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sitiawan itu berkata, tidak timbul isu minta maaf kerana beliau hanya melontarkan persoalan kenapa orang Islam harus buang masa dan tenaga membantah tindakan seorang individu.
Tindakan menguris hati

Dalam reaksi serta-merta, Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib meminta Ngeh bertanya secara jujur kepada hati kecilnya sama ada tindakannya mengguris hati umat Islam.

“Jika dia rasa bersalah, patut minta maaf... begitulah hidup bermasyarakat. Dia tidak perlu campur tangan dalam urusan agama kita. Kita pun tidak campur tangan dalam hal agamanya. Ini hak kita,” katanya.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, berkata sebagai rakan pakatan pembangkang, beliau ingin menasihatkan Koo Ham supaya tidak campur tangan dalam perkara bukan urusannya, apatah lagi yang menimbulkan kemarahan umat Islam.

Dia sepatutnya peka dan tidak wajar membuat kenyataan sedemikian, lebih-lebih lagi dia berada bersama masyarakat Islam. Sebagai parti politik dan memimpin satu pakatan, mereka patut memahami sensitiviti umat Islam, katanya.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkata beliau sudah menjangka Koo Ham akan mengeluarkan kenyataan mempertahankan dirinya. Isunya ialah beliau mempersoalkan motif umat Islam berdemonstrasi yang dianggap membuang masa dan tenaga, seolah-olah tindakan mempertahankan akidah dan Rasulullah tidak bermanfaat.

Demonstrasi pembangkang

Apakah demonstrasi pembangkang selama ini atas nama memperjuangkan kebebasan bersuara lebih bermanfaat, tetapi bila umat Islam buat untuk mempertahankan agamanya dianggap tidak bermanfaat, katanya.

Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin, pula menyifatkan keengganan Koo Ham memohon maaf sebagai keangkuhan dan kebodohan politik seorang pemimpin yang hanya akan menimbulkan kebencian umat Islam terhadap partinya.

Rendah diri

Sebagai ahli politik, dia sepatutnya bersikap rendah diri dengan meminta maaf dan menjelaskan tujuannya yang tidak bermaksud menghina umat Islam. Kenapa sebelum ini dia mempertahankan hak berhimpun dan rakyat berdemonstrasi, sedangkan soal agama adalah lebih besar.

Mengapa tidak boleh menghormati hak orang Islam untuk menzahirkan bantahan kerana bagi kita, ada benda suci yang tidak boleh dibenarkan sesiapa untuk `menyentuhnya seperti al-Quran dan Nabi, katanya.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Md Akin, berkata Koo Ham perlu lebih sensitif berhubung isu agama Islam dan perlu memohon maaf.

Koo Ham dikutuk pelbagai pihak berikutan kenyataan dalam twitternya, Ahad lalu, mempersoalkan sama ada umat Islam membuang masa dan tenaga membantah filem Innocence of Muslims yang menghina Nabi Muhammad SAW.

Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, pula menyifatkan kenyataan Koo Ham sebagai biadap.

Pada saat umat Islam di seluruh dunia marah, terlalu malang seorang pemimpin di negara ini yang mengaku memperjuangkan nasib rakyat berbilang bangsa dan agama, membuat kenyataan sebegitu. Kenyataannya memperlihatkan betapa pemimpin DAP tidak menghormati agama Islam, katanya.

Presiden Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Ali, menggesa Koo Ham segera menarik balik kenyataannya dan memohon maaf kepada seluruh umat Islam di negara ini, serta menyifatkan kenyataannya menggambarkan kejahilan darjah tertinggi pemimpin DAP mengenai Islam. - BH
Kenyataan terkini hari ini di Berita Harian

GR kata: Umat Islam perlu bijak berfikir pertahankan Islam yang suci, jangan ikut rentak Yahudi yang mahu menunjukkan pada dunia Islam ini ganas. Renung-renungkan....

No comments:

Artikel pelbagai