Monday, September 17, 2012

AKHIRNYA NURUL IZZAH MENGAKU KALAH, TAK MAHU JADI AHLI PARLIMEN LAGI!?


Sejak dari tahun 2008 ahli parlimen Lembah Pantai YB Nurul Izzah hanya gah pada nama. Apa yang GR lihat tiada sebarang pembangunan yang dibuat oleh ahli parliment tersebut. Apa yang beliau lakukan selama mandat yang diberikan pada beliau di Lembah Pantai? Sudah pasti rakyat di Lembah Pantai yang lebih mengetahuinya.

Dari apa yang kita lihat dan ketahui, ahli-ahli parlimen dari pakatan pembangkang ini bukannya buat kerja. Baik turun padang bertemu rakyat mahukan pembangunan serta pertolongan untuk rakyat di kawasan yang mereka menangi. Begitu juga dengan Nurul Izzah ini, beliau menang ketika PRU 12 di Lembah Pantai adalah disebabkan populariti bapa beliau Anwar Ibrahim. Pada ketika itu rakyat berfikir beliau dapat membuat perubahan yang mendadak seperti yang telah mereka berikan dalam manifesto pakatan pada tahun 2008.

Terkini rakyat di Lembah Pantai terutama di kawasan Kerinchi berterima kasih pada Menteri Wilayah Persekutuan, Dato' Raja Nong Chik melalui DBKL telah meluluskan tapak pasar malam di kawasan tersebut. Ini menunjukkan kerajaan prihatin terhadap keperluan rakyat di situ untuk membeli keperluan harian mereka.

Kuala Lumpur City Hall (DBKL) will provide a new site for traders of a night market at a four-storey flat in Kampung Kerinchi, here, after the area was closed off for a redevelopment project.

Federal Territories and Urban Wellbeing Minister Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin said they were in the process of finalising the new site. He said currently, the traders involved were selling by the road shoulder, which obstructed traffic and caused the public to complain.

The proposed new site is situated at the car park of a 17-storey flat not far from the current site, he told a news conference after presenting contributions to future haj pilgrims in Lembah Pantai, here today.

"The car park will be modified, but it all depends on the consent of the flat residents. Let DBKL make the decision," he added. — Bernama

Apa yang Nurul Izzah buat selama beliau menjadi ahli parlimen Lembah Pantai? TIDAK ADA sama sekali...turun padang bertemu rakyat pun boleh dikira. Rakyat harus menilai selepas ini pada PRU 13 pilihlah calon yang benar-benar dihati rakyat yang boleh menyelesaikan masalah rakyat bukannya menambahkan lagi masalah!!


GR kata: Nurul Izzah lari ke Titiwangsa pulak, bakal jadi macam Lembah Pantai la jawabnya...

2 comments:

Unknown said...

Salam Tuan Admin,

Mohon izin utk pautkan blog saya disini. Blog tuan telah saya pautkan di blog saya. Terima kasih. Slmt berjuang. Ikhlas dari : IBM

Link blog saya : http://ibm-akusayangumno.blogspot.com

Gossip Rakyat said...

wasalam Tuan IBM. Saya akan pautkan blog tuan. TQ ;)

Artikel pelbagai