Sunday, September 23, 2012

PENDUDUK KG BAGAN SG BURONG BERSYUKUR DAN GEMBIRA, KENAPA??


Kegembiraan yang tak terhingga hanya mampu dilafazkan oleh penduduk Kampung Bagan Sg Burong, Bagan Datoh. Ini adalah kerana masalah yang mereka alami selama ini dipandang serius oleh pihak Kerajaan.

Rata-rata penduduk di kawasan Kg Bagan Sg Burong ini adalah dari kalangan nelayan. Punca pendapatan mereka adalah dari hasil laut dan kawasan sekitarnya. Masalah yang mereka alami selama ini adalah hakisan ombak di jeti kampung dan juga kawasan berdekatannya. Hakisan ombak ini boleh mendatangkan bahaya pada masyarakat di kawasan Kg. Bagan Sg Burong tersebut.


Di atas keprihatinan YAB Perdana Menteri DS Najib Tun Razak, kerajaan telah pun memberikan bantuan sebanyak RM 20,000 kepada penduduk Kg. Bagan Sg Burong tersebut pada hari Jumaat yang lepas. Bantuan diberikan ini adalah untuk membeli tayar terpakai digunakan sebagai pencegahan hakisan ombak di kawasan kampung tersebut.


Penyerahan cek bantuan telah disampaikan oleh ahli parlimen Bagan Datoh, YB DS Ahmad Zahid Hamidi kepada Ketua Kampung Bagan Sg. Burong. Mereka berasa sangat gembira dan berterima kasih kepada YAB Perdana Menteri dan kerajaan yang sentiasa memandang masalah rakyat serta menunaikan janji yang diberikan pada mereka.

Inilah yang dikatakan Janji Ditepati dan Rakyat Didahulukan. Segala apa yang pihak kerajaan berikan hanyalah untuk kepentingan dan keselesaan untuk rakyat. Rakyatlah yang perlu bijak menilai mana yang baik dan mana yang buruk kerana ini semua adalah masa depan kita semua.


GR kata: Semua lapisan masyarakat dibantu....

1 comment:

Anonymous said...

Khir Toyo duit tak habis pakai buat apa kat sana? Setakat RM20,000 tu celah gigi gigi dia saja....

Artikel pelbagai