Tuesday, July 10, 2012

SORANG KAKI TILAM, SORANG KAKI TALAM!!


Isu Talam Tidak Akan Dijelaskan Dalam Sidang DUN - MB Selangor

SHAH ALAM: Kerajaan Selangor tidak akan menggunakan persidangan dewan undangan negeri yang bermula esok untuk menjawab isu penstrukturan hutang antara Talam Corporation dan kerajaan negeri.

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau hanya akan mengulas isu itu selepas MCA menjelaskan dakwaan mereka mengenai transaksi berjumlah RM1 bilion tersebut.

"Untuk Talam saya akan berikan senarai perbelanjaan tetapi saya tidak akan beri penerangan sehingga mereka (MCA) beri penjelasan," katanya kepada pemberita, di sini, Ahad.

Ditanya mengenai kenyataan beliau sebelum ini untuk menyaman MCA berhubung dakwaan tersebut, Abdul Khalid berkata pihaknya menunggu kenyataan seterusnya daripada MCA berhubung isu itu sebelum mengambil tindakan lanjut.

Selasa lepas Ketua Biro Profesional Muda MCA Datuk Chua Tee Yong membuat kenyataan mendakwa penstrukturan hutang Talam Corporation dan kerajaan Selangor membabitkan transaksi berjumlah RM1 bilion, sekalipun jumlah hutang hanya RM392 juta. -BERNAMA

Sumber: Reformasin


GR kata:  Pasai apa si Gagap ni nak coverline lagi ek??

No comments:

Artikel pelbagai