Monday, July 9, 2012

PANAS: PANGLIMA PERANG SEPUTEH MENGAMUK? @razlanrafii @umbkl


Siapakah Panglima Perang Seputeh yang dimaksudkan? Hebat sangatkah beliau? Bersuara lantangkah beliau? Siapakah gerangan beliau yang dinobatkan sebagai seorang panglima perang??

Gelaran yang GR dengar ini semasa petang tadi GR berkesempatan ke Mesyuarat Perwakilan Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Seputeh. Persidangan ini juga dirasmikan oleh YB Dato' Seri Mohamed Nazri B. Tan Sri Abd Aziz selaku Ketua UMNO Bahagian Padang Rengas merangkap Menteri Di Jabatan Perdana Menteri.

Dalam ucapan DS Nazri Aziz kepada semua perwakilan, beliau menyarankan agar Orang Melayu perlu mengenali diri mereka sendiri dahulu. Apabila orang Melayu sudah mulai faham maksud mereka sebagai bangsa Melayu barulah mereka faham dan bersemangat untuk memperjuangkan agama, bangsa dan negara.


DS Nazri Aziz juga memberitahu lahirnya UMNO bukan daripada perpecahan seperti parti-parti yang kita lihat dari dulu hingga sekarang. Sebagai contoh PKR dibentuk disebabkan perpecahan dan dendam Anwar Ibrahim yang dipecat dari UMNO serta jawatan Timbalan Perdana Menteri. Untuk pengetahuan pembaca sekalian, UMNO diwujudkan hasil dari keperluan serta kehendak orang-orang Melayu pada zaman dahulu. UMNO ialah parti keramat.

DS Nazri Aziz juga kagum dengan tindakan Pemuda Seputeh yang berani memberi amaran kepada sebuah gereja di kawasan Seputeh supaya menghentikan cubaan mereka untuk memberikan pengajaran tuisyen kepada anak-anak Melayu kawasan tersebut kerana mereka cuba untuk menerapkan fahaman agama Kristian dalam silibus pelajaran tersebut. Tahniah GR ucapkan kepada Pemuda UMNO Seputeh kerana memperjuangkan Islam.



DS Nazri Aziz juga menyokong tindakan Ketua Pemuda Seputeh Sdr Razlan Rafii yang menyuarakan UDA Holdings tidak mampu menjaga hak keistimewaan orang Melayu di kawasan Bukit Bintang. Beliau juga menyarankan agar ahli-ahli lembaga pengarah UDA Holdings perlu letak jawatan kerana tidak menjalankan tanggungjawab yang dipikul dengan adil. Lihat di bawah apa yang disuarakan KP Seputeh :




GR difahamkan isu UDA Holdings juga inilah yang menjadi antara usul yang diutarakan oleh perwakilan Pemuda & Puteri UMNO Seputeh petang tadi dan usul mereka diterima dan akan diajukan kepada pihak atasan kepimpinan.



Tahniah GR ucapkan kepada Pemuda & Puteri UMNO Seputeh kerana sentiasa bekerja keras membantu rakyat walaupun di kawasan Seputeh majoriti masyarakat di situ berbangsa Cina tapi itu semua tidak menjadi sebab utama mereka berbakti kepada rakyat Seputeh. Teruskan momentum ini dan insyAllah PRU 13 nanti Teresa Kok akan dinyahkan dari Parlimen Seputeh.


GR kata: Panglima Perang Seputeh tu KP Seputeh ler...Hihi hihi

No comments:

Artikel pelbagai