Sunday, July 8, 2012

PANAS: VIDEO INI BUAT NIZAR LAMBAI MALU! @ZambryAbdKadir




GR ingin kongsikan bersama pembaca sekalian video Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir mengajarkan ucapan kalimah syahadah kepada beberapa orang ‘saudara baru’ di samping menyampaikan sumbangan barangan keperluan kepada Tok Batin di sebuah perkampungan Orang Asli di negeri itu.

Dalam ucapannya, Dr. Zambry berkata, kehadirannya ke kawasan tersebut bertujuan mendekati dan mengambil perhatian terhadap masalah yang menggangu kehidupan masyarakat Orang Asli di sana. DS Dr. Zambry turut menunaikan solat secara berjemaah dengan penduduk di kawasan tersebut.

Dalam perkembangan berkaitan, rata-rata mengagumi kepimpinan dan kewibawaan Dr. Zambry yang begitu prihatin dengan kebajikan masyarakat Orang Asli dengan menyediakan pelbagai kemudahan kepada mereka sejak menerajui tampuk pemerintahan negeri Perak pada tahun 2008.

Inilah sikap seorang pemimpin yang perlu dicontohi, bukan saja boleh mentadbir sesebuah negeri tetapi boleh mengimamkan dengan mengajar kalimah syahadah kepada mereka yang ingin memeluk Islam. Adakah mantan Menteri Besar Perak sebelum ini mempunyai sikap seperti ini? Nama saja berplatformkan parti yang kononya memperjuangkan Islam tapi apa yang beliau buat sebenarnya?



GR kata: Jauh beza MB Perak sekarang dengan yang dulu....

No comments:

Artikel pelbagai