Thursday, December 1, 2011

RINGKASAN UCAPAN DASAR PRESIDEN UMNO #PAUMNO 2011


Bermulalah perhimpunan Agung UMNO selepas semalam selesai Perhimpunan 3 Sayap Parti Wanita, Pemuda dan Puteri. Dalam ucapan dasar Presiden UMNO pagi tadi beliau menegaskan UMNO parti yang telah banyak berjasa dan membantu masyarakat di Malaysia sejak zaman penubuhannya sehinggalah kini.

Beliau juga mengajak semua perwakilan berikan penghormatan kepada para pendahulu, kesatria-kesatria UMNO, wargaparti yang tidak didendang serta barisan negarawan unggul lagi terbilang yang dilahirkan oleh perjuangan mulia ini. Penghormatan juga diberikan kepada Allahyarham Dato’ Onn, Almarhum Tunku Abdul Rahman, Allahyarham Tun Razak, Allahyarham Tun Hussein, Allahyarham Tun Dr. Ismail dan Allahyarham Tun Ghaffar Baba. Begitulah juga tokoh-tokoh yang masih teguh berbakti hingga ke detik ini, seperti Tun Dr. Mahathir, Tun AbdullahBadawi dan Tun Musa Hitam.

Dalam ucapan dasar Presiden UMNO beliau menegaskan orang UMNO perlu Taat dan Setia kepada parti, Cinta dan Kasih kepada parti dan Berkhidmat Tanpa Jemu dan Berkorban untuk parti. Beliau juga menegaskan UMNO bukan parti 'racist'. Jika UMNO 'racist' pastinya kaum lain tidak dapat merasai 'nikmat' selama pemerintahan UMNO yg kini hampir 60 tahun.

Ucapan penuh dasar Presiden UMNO...sila baca >> di sini

p/s: UMNO Terus Mara Untuk Rakyat Malaysia

No comments:

Artikel pelbagai