Tuesday, June 11, 2013

Ingat Diaorang Nie Boleh Pakai Sangat Ker...!!


Pemimpin Pakatan Haprak cakap apa pun masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Depa ni semua bukan boleh pakai sangat pun. Kononnya ingin memboikot keputusan PRU13 tapi angkat sumpah sebagai kerajaan negeri di Selangor, Penang dan Kelantan. Apa cite Bang Non?

Rakyat jangan mudah terpedaya dengan tipu helah mereka ini kerana tak ada apa yang boleh dibanggakan dengan sistem pentadbiran mereka. Apa yang mereka janjikan bukannya mereka tunaikan. PRU12 tak tunaikan ini kan pula janji PRU13.

Kita tengoklah nanti....rakyat Selangor, Penang dan Kelantan duk bising-bising lagi kalau tak dapat bantuan dari mereka jangan duk sibuk melutut pada Kerajaan Pusat pula. Bila tak layan salahkan kerajaan pula. Korang pikirlah sendiri yer!!

GR yakin bila Sidang Dewan Rakyat bermula akhir bulan nie, pasti ke semua Ahli Parlimen pakatan haprak akan turun dan angkat sumpah, termasuk sekali Bang Non, Kit Siang dan kuncu-kuncu mereka. Cakap saja lebih diaorang nie, berani ker diaorang buat sebab akan kuasa yang diaorang banggakan nanti akan hilang.

KUALA LUMPUR: Mana-mana Ahli Parlimen yang gagal mengangkat sumpah pada hari pertama persidangan Dewan Rakyat yang dijadualkan pada 24 Jun ini dan dalam tempoh enam bulan daripada tarikh itu, akan hilang kelayakan sebagai wakil rakyat.

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, Ahli Parlimen yang gagal hadir pada hari pertama tanpa alasan munasabah dianggap sebagai menghina sistem demokrasi, institusi Parlimen dan Yang Dipertua Dewan Rakyat.
- BH


GR kata: Sembang lebih diaorang nie....

No comments:

Artikel pelbagai