Sunday, February 24, 2013

POK NIK MAKIN SAWAN BILA TENGOK GAMBAR-GAMBAR PEMIMPIN PAS MACAM NIE


Bila melihat gambar di atas, jelas kegembiraan yang ditunjukkan oleh pucuk pimpinan kedua-dua parti. Tiada sebarang percanggahan yang ditunjukkan oleh mereka. Inilah yang harus dicontohi oleh kesemua penyokong PAS, UMNO dan semua parti politik di Malaysia.

Kenapa tidak boleh bergambar bersama? Kenapa tidak boleh mengadakan sesuatu program dalam satu pasukan? Kenapa tidak boleh sama-sama memberikan pendapat dan pandangan yang baik semata-mata untuk kesejahteraan rakyat? Kenapa tak boleh ikut atau turut serta program yang diadakan tak kira siapa penganjurnya? Kenapa dan Mengapa??

Persoalan-persoalan ini sudah pasti Pok Nik dan Hadi Awang tak mahu menjawabnya. Jika kita lihat apa sebenarnya perjuangan PAS dalam politik sejak tertubuhnya parti ini. Dibandingkan dengan landasan asal PAS jika dibandingkan dengan perjuangan mereka sekarang amat jauh sekali. Perjuangan Pok Nik sekarang hanya menggunakan landasan agama Islam untuk perjuangan politik peribadi mereka sendiri. Pelbagai 'Fatwa Politik' yang dikeluarkan untuk menanamkan kebencian dihati rakyat kepada pihak Kerajaan BN.

GR lihat gambar di atas, begitu ceria pemimpin-pemimpin ini bersama. Adakah anak-anak buah di bawah boleh menjadi seperti di atas. Tiada pergolakan, maki hamun dan sebagainya dilemparkan seperti yang terjadi sekarang.


Apa perasaan Pok Nik bila lihat gambar ini? Sudah semestinya ramai pemimpin-pemimpin PAS sudah mula menerima apa yang Kerajaan BN buat adalah benar membantu rakyat serta mempertahankan institusi kepimpinan negara dan juga mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Adakah nasib-nasib pemimpin-pemimpin PAS yang sudah ramai berjumpa dan turut serta dalam program pemimpin UMNO/BN akan jadi seperti Ust Nasharuddin, Dato' Hassan Ali? Membuat perkara yang betul berlandaskan Islam sebenar dikecam oleh Pok Nik. Ulama' yang kategori macam mana Pok Nik ni yer? Kata PAS memberikan ilmu kepada rakyat....takkan bagi ILMU SESAT kot.


GR kata: Otak Pok Nik dah mereng, banyak sangat wayar yang putus....

No comments:

Artikel pelbagai