Tuesday, June 12, 2012

PANAS: SOLAT MEREKA INI AKAN MEMBAWA KE SYURGA??


GR bukan niat nak menghina, jauh sekali niat mempersenda. Tidak ada niat di hati ini untuk mempertikaikan solat yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak. Gambar di atas Pok Nik solat di kawasan hutan. Si anak Pok Nik pula solat di kawasan taman. Persoalannya adakah solat mereka ini benar-benar ikhlas atau pun mahu menunjuk-nunjuk kepada orang ramai?? Sepanjang GR bersembahyang di luar rumah di dalam negara Malaysia ini, belum pernah rasanya GR mengalami masalah untuk mencari masjid atau surau waima di mana-mana tempat sekalipun. Solat bersaksikan kamera flash sana flash sini, khusyuk ker solat tu..??

Kalau nak kata selalu ke sana ke mari, GR pun lebih kurang ini juga dengan tugas kerja yang selalu "outstation" ke sana ke mari. Rasanya belum pernah GR bersembahyang di tempat seperti mereka bersembanhyang. Rasanya cukup surau dan masjid di mana-mana tempat di Malaysia ini. Kenapa kedua beranak ini sengaja mencari tumpuan ramai? Tidak bolehkah bersembahyang di surau atau masjid berdekatan? Atau apakah ke semua masjid dan surau telah ditutup?


GR cuma ingin tahu juga, tempat mereka bersolat ini benar-benar bersih ker?? Kalau kita lihat gambar Pok Nik kira oklah ada sejadahnya tapi keadaan sekeliling pula semua orang kerumun tengok, KHUSYUK ka macam tu?? Yang gambar anak Pok Nik ni mana sejadah atau alas ketika solat?? Yakin 100% kah kawasan taman ini suci dari segala najis?? Tolonglah jangan permainkan Islam...bukankah solat itu tiang agama!!



Bagaimana pula gambar bakal Perdana Menteri bayangan ni pula?? Solat Zohor diluar Masjid Negara ketika Bersih 3.0 hari tu...GR ada di situ pada hari tersebut dan GR lihat dalam Masjid Negara masih terdapat ruang untuk umat Islam menunaikan solat. Solat diluar dengan putusnya saf berjemaah dari dalam masjid lebih afdal ker?? Tengok alas (sejadah) pula gambar entah apa-apa...Apa pun pembaca nilailah sendiri cara mereka ini. Adakah Islam ini dipelihara dengan sebaiknya oleh mereka-mereka yang bertopengkan Syaitan ini.. Renung-renungkan...


GR kata: Solat jangan main-main...Solat itu tiang agama!!

1 comment:

Anonymous said...

kau siapa nak pertikaikan solat seseorang?biar la dia nak solat kt hutan ke taman ke parking lot ke..janji mrk tunaikan tnggungjwb mrk sbg hamba..dr xsolat lg truk tp ddok tngkap gmbr org and bt fitnah.mrk ne xsuka tangguh solat,sebaik masuk waktu je trus nak solat ..itulah sebaiknya..jgn la nak pertikaikan kalo ilmu kt dada pn xckup..bsing jee..haishh..

Artikel pelbagai