Wednesday, June 13, 2012

BONGKAR (PART 2): SIAPA SEBENAR BG DATO' ABDUL HADI (TUDM BERSARA) YANG SERTAI PKR??


Sebelum ini GR ada kongsikan artikel dari rakan blog MerapuSakan siapakah BG Dato' Abdul Hadi. Baca DI SINI untuk part 1. Kali ini part 2 menyusul....baca di bawah :


Dato’ Abdul Hadi bin Abdul Khatab 'Tidak Dibenarkan Menggunakan Gelaran Pangkat Brigadier Jeneral TUDM’ yang disandang selepas bersara daripada perkhidmatan berdasarkan Perintah Majlis Angkatan Tentera (PMAT). Perintah ini agak jarang berlaku melainkan seseorang Pegawai Kanan mempunyai masalah besar di mana tindakan pegawai berkaitan sebelum ini telah mencemarkan imej Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Setelah diperhalusi, sememangnya tepat tindakan Majlis Angkatan Tentera (MAT) berbuat demikian kerana Dato’ Abdul Hadi seorang Pemerintah yang telah diamanahkan oleh ATM dan dipertanggungjawab sepenuhnya ke atas keselamatan pangkalan termasuk 2 buah enjin pesawat TUDM yang dilaporkan hilang.

Beliau juga telah banyak mengambil ‘keuntungan peribadi’ daripada pelbagai transaksi pembelian peralatan dan senggaraan TUDM. Akan tetapi…….beliau terlepas daripada sebarang dakwaan pihak ATM kerana kekurangan bukti kukuh. Apapun Allah SWT jua yang Maha Mengetahui……….!!!

Dato’ Abdul Hadi memang terkenal dengan sifat ‘berdendam’ dan ‘bijak memutarbelitkan’ sesuatu perkara, apatah lagi jika ianya membawa keuntungan peribadi terutama berbentuk wang tunai. Kini beliau mempunyai ruang terbuka luas untuk mengumpul dana setelah dilantik sebagai Pengerusi Majlis Rundingan Keselamatan PKR. Barulah kena…… ‘buku dengan ruas’!! Yang sedih lagi mengecewakan……Dato’ Abdul Hadi sanggup melemparkan pelbagai tohmahan terhadap ATM dan Kerajaan, hanya untuk mencapai impiannya menjadi calon PKR pada PRU 13 kelak. Namun, ianya tidak pelik kerana beliau sanggup berbuat apa saja demi memenuhi cita-cita peribadinya.

Jika kemudian hari PKR tidak dapat memberi keuntungan kepadanya, beliau akan ‘menggigit kembali tangan yang menyuapnya’ malah mungkin akan bersikap lebih dasyat lagi…….pembohongan yang melampau!

Awas PKR….!!, rahsia keselamatan PKR kini dikawal sepenuhnya oleh seorang yang ‘tidak berpendirian’ bagaikan ‘lalang menanti tiupan angin’. Beliau mudah beralih sokongan dengan syarat mendapat keuntungan lebih. Enough is enough……..!!! Insaflah dan kembali ke jalan yang benar adalah lebih afdal daripada terus memfitnah dan menjadi pembohong melampau.

Dipetik dari blog MerapuSakan


GR kata: Sibuk join Pakatan Haprak hanyalah untuk kepentingan peribadi, janji bagaikan bintang dilangit...Haktuiihhh!!

3 comments:

Anonymous said...

haha dato hadi masuk PKR pn cuak dah..prof aziz bari masuk PKR xterkejut ke.?satu2nya org melayu yang hebat dalam bidang perlembagaan kt msia ne selepas allahyarham Prof ahmad ibrahim..dh la buat buku berpuluh2..nak kata ape plk kt prof aziz bari?dia prof yee pls.kau ada x?mohon belajar tinggi2 bru mengata org

Anonymous said...

Org tua xsedar diri

Anonymous said...

Standard orang PKR cam tu lah, cukup bangga kalau ketua mereka boleh liwat orang, boleh buat seks bebas, boleh peluk mana-mana agama yang mereka suka. Agaknya kalau Nuar Brahim kata Ambiga, Karpal Sing dan Kit Siang tu Nabi mahu pemyokong Parti Petualang Kehancuran Rakyat ni menyokong.

Artikel pelbagai