Monday, February 3, 2014

#N25Kajang: Ada Yang Goyang Bila @Zahid_Hamidi Cakap 'Lawan Tetap Lawan'! @NajibRazak @MuhyiddinYassin


Ramai dikalangan pembaca dan juga rakyat Malaysia sudah tahu al kisahnya yang terjadi di DUN Kajang. Perletakan jawatan yang secara tiba-tiba diambil oleh wakil rakyat yang dipilih 100% oleh rakyat di Kajang.

Dan secara tiba-tiba juga calon telah dilantik dari kalangan mereka juga. Bukahkah ini magic yang cuba ditunjukkan atau ada udang disebalik mee dalam senario politik negara sekaranag?? GR nak tanya, setiap pertandingan mesti ada pihak yang berlawan antara satu sama lai...betul tak? Begitu juga dalam PRK N25 Kajang jika SPR mengumumkan tarikh jika ianya akan dilaksanakan atau tidak.

Laungan 'lawan tetap lawan' oleh DS Zahid Hamidi, ada pihak yang cuba untuk mendapatkan publisiti murahan dalam siri kempen mereka. Ada yang menyatakan Zahid ini masih 'budak Anwar', Zahid ini masih mengagumi Anwar dan macam-macam lagi. Apakah dengan hanya perkataan Zahid masih dilabelkan sebagai 'budak Anwar'??

Persoalannya, korang semua tahu ker ketika zaman kejatuhan Zahid berapa ramai kawan dan sahabat bersama beliau? Adakah Anwar ketika itu memberikan bantuan pada orang-orangnya yang kantoi dibawa ke muka pengadilan apatah lagi masuk ke ISA? Kita perlu lihat berapa ramai 'budak Anwar' yang dulu sanjung Anwar tinggi tapi akhirnya kembali ke pangkal jalan....rasanya korang semua tahu siapa antara mereka termasuk Zahid sendiri.

Atas semangat perjuangan yang tinggi Zahid dilihat masih berpegang teguh pada janji berjuang bersama UMNO hingga sekarang. Tiada hasrat untuk mengkhianat parti keramat ini dalam diri Zahid Hamidi. GR lihat beliau seorang pemimpin yang taat dan berjuang demi mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Laungan 'lawan tetap lawan' menunjukkan beliau sanggup membantu BN untuk melawan siapa saja musuh politik yang mahu menentang BN. Inilah semangat yang perlu ada dalam setiap jentera politik dalam setiap parti kerana berjuang dalam politik bukanlah hanya wang semata-mata tetapi membela nasib rakyat dan juga negara.

GR setuju dengan kenyataan di bawah:
Barisan Nasional (BN) memegang prinsip ‘lawan tetap lawan’ biarpun belum memuktamad calon untuk bertanding padapilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, kata Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau berkata, walaupun secara lazimnya kerusi DUN Kajang diperuntuk kepada MCA, namun kuasa mutlak pemilihan calon terletak di tangan Pengerusi Barisan Nasional (BN) dan akan diputus pada mesyuarat Dewan Tertinggi BN yang bakal diadakan dalam masa terdekat.

“Saya berpendirian bahawa jika BN putuskan untuk letakkan calon dalam PRK DUN Kajang dari parti mana sekalipun, terutama jika parti itu pernah meletakkan calonnya dalam PRU lalu di DUN itu, maka kita akan hormati keputusan tersebut.

“Dan sekiranya seseorang calon itu telah dimuktamad menjadi calon rasmi BN, pendirian saya secara peribadi ‘lawan tetap lawan’ kerana mana-mana parti yang meletakkan calon mereka dalam pilihan raya kecil sebelum Pilihan Raya Umum ke-14, tetap dianggap musuh politik BN,” katanya kepada pemberita selepas menutup Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional 2014 (PENA) peringkat negeri Selangor di Universiti Teknologi MARA hari ini. – BERNAMA

Secara tersiratnya rakyat Malaysia dan UMNO/BN sudah masuk perangkap Anwar. Mana taknya, ADUN yang rajin bekerja dipaksa meletakkan jawatan dan memberi 'laluan' pada Anwar untuk mencapai cita-citanya.

Skrip simpati Rafizi beritahu dalam sidang media, kononnya jika benar pakatan menipu rakyat berhak menolak Anwar Ibrahim. Pada pengundi DUN Kajang, buatlah pilihan bijak. Kalau rasa diri tu pandai gunakan akal fikiran dan janganlah asyik jadi BODOH sajer yer!!


GR kata: Ada yang goyang dengan Zahid rupanya...Hi hi hi

No comments:

Artikel pelbagai