Monday, September 16, 2013

16 SEPT..."HARI BERSEJARAH" BUAT RAKYAT MALAYSIA AKAN DAPAT PM KE 7? @anwaribrahim #PRmenipu


Seluruh rakyat Malaysia bersyukur atas nikmat yang diberikan Allah S.W.T atas ulangtahun pembentukan Malaysia yang sudah mencapai 50 tahun. Selepas kemerdekaan yang kita perolehi pada tanggal 31 Ogos 1957, rakyat hidup dalam keadaan aman dan sejahtera.

Pembentukan Malaysia yang merangkumi Sabah, Sarawak dan Semenanjung Malaysia menunjukkan usaha murni pemimpin terdahulu yang mahukan Malaysia menjadi sebuah negara disegani seluruh dunia dengan pembangunan yang baik seperti yang kita kecapi sekarang. Pengorbanan pemimpin dan pejuang negara dahulu tak akan dilupakan sampai bila-bila dan ianya menjadi lembaran sejarah buat kita semua.

Lain pula dengan "cakap-cakap saja" seorang manusia yang entah boleh kita gelar dia sebagai pemimpin atau pun tidak. Pernah menyuarakan kata-kata "azimat" bahawa Pakatan Haprak akan merampas Putrajaya dan membentuk Kerajaan baru. Tapi sehingga hari ini kata-kata tersebut masih tidak menjadi kenyataan. Adakah masih ada rakyat Malaysia yang percaya kata-kata "azimat" beliau?

Isterinya sendiri pun sebenarnya sudah meluat dengan sikap ego, bongkak dan macam-macam lagi tapi disebabkan mungkin masih mempunyai pendirian Islam yang kuat dalam dirinya...hanya mampu berdiam diri saja dengan sikap suaminya itu. Dalam erti kata, makan hati ulam jantung sajalah asalkan demi kepentingan politik mereka tercapai. Kehidupan mereka secara realitinya di rumah seperti hal engkau sendiri urus...hal aku sendiri urus. Betul kan Kak Jijah?

Lihat video di bawah, filem si suami yang masih tak siap-siap lagi:




GR kata: Kita harus bersyukur kerana Allah S.W.T masih pelihara Islam dan negara Malaysia dari musuh Islam yang mahu merosakkannya. Selamat Hari Malaysia!!

No comments:

Artikel pelbagai