Friday, April 5, 2013

HISAP ROKOK HARAM, HISAP NENEN TAK PER BOLEH JADI CALON - NIK AZIZ


Lawak antarabangsa apa Nik Aziz nie....dah tak ada idea ker olamak nyanyok nie. Dari hari ke hari ada saja statement tak masuk akal yang dikeluarkan. Kerajaan bagi BR1M pada rakyat katanya macam haiwan yang diberi makan, sokong penggunaan Kalimah Allah dalam bible dan macam-macam lagi.

Kalau dah tua nyanyok tu sedarlah diri sikit wahai Pok Nik. Orang dah tak respect langsung manusia yang bertopengkan syaitan...pakai jubah serban tu wayang jer lebih. Semalam Nik Aziz mengatakan nak jadi calon PAS tak boleh hisap rokok. Kenapa PAS saja? Kenapa tak 'DIWAJIBKAN' pada semua calon pakatan haprak?

Boleh percaya ker calon-calon PAS atau pun pemimpinnya tak hisap rokok? Nak GR dedahkan ker? Jangan main wayang Pok Nik. Kalau nak bersih dari segala dosa mesti jauhkan pemimpin yang jadi calon dari kalangan mereka yang bukan KAKI SONTOT POMPUAN. Tak kira anak bini orang disebatnya. Itu barulah bersih dari segala dosa dan kesihatan pun terjamin. Tak gitu Pok Nik....

PETALING JAYA: Setiap calon PAS yang bertanding sama ada di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen di Kelantan pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) mesti bebas rokok.

Ini ditegaskan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am PAS.

"Kalau hisap rokok, tak boleh jadi calon," katanya kepada Bernama ketika ditemui selepas menghadiri mesyuarat pimpinan tertinggi pakatan pembangkang di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di sini, Khamis.

Nik Abdul Aziz sebelum ini dilapor pernah menegur sesetengah pemimpin dan penyokong PAS di Kelantan yang merokok di khalayak ramai dan pernah melarang tabiat itu.

Mesyuarat itu berlangsung sehari selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pembubaran Dewan Rakyat bagi memberi laluan kepada PRU13.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng memberi jaminan pihaknya tidak akan menimbulkan kekacauan pada PRU-13.

"Di pihak DAP dan rakan-rakan yang lain, kita jamin penyokong dan anggota kita akan berkempen secara aman, berdisiplin dan mengikut undang-undang serta tidak akan membuat kekecohan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media yang turut disertai Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan pemimpin lain pakatan pembangkang.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak hadir kerana mempunyai urusan lain. - BERNAMA


GR kata: Calon mesti bersih dari semua aspek barulah rakyat respect....

1 comment:

Anonymous said...

Buto la punya blog.. Semua ayat mcm gampang....poyo kerana agama... Gambar letak gambar mcm pukimak... Mak kau mesti tak ajar tulis blog... Ke mak kau buat blog citer lucah... Balik la weii

Artikel pelbagai