Saturday, December 8, 2012

"Saya Lagi Hebat Dari Diaorang La" - @abby_abadi112


Apa sajalah Ostajah Celop ni tak sudah-sudah nak pertikaikan usaha murni rakan artis Malaysia buat. Bak kata mana yang baik ada saja tak kena. Dia sorang sajalah yang buat baik belaka, kira "Hebat" dalam semua bidang.

GR lihat dari hari ke hari semakin meroyan ostajah janda ni. Gedik tak tentu pasal pun yer jugak. Betul tak? Baru-baru ini beberapa golongan artis telah mengikuti Misi Bantuan Ke Gaza. Usaha murni mereka ini perlu kita ambil sebagai contoh dengan keberanian dan sifat tolong-menolong satu sama lain harus dikenang.

Dalam pada itu, ada juga berbunyi Ostajah Celop ni. Kata beliau dipanggil khas untuk ke Gaza tapi alasan sibuk. Sibuk bagi ceramah yang entah betul ke tidak dalilnya kan. Ingin berjihad untuk agama Allah S.W.T tak perlu tempat. Alasan yang tak munasabah langsung, kan dah KANTOI!!


GR pun pelik, dalam kita semua rakyat Malaysia sibuk memberikan pelbagai bantuan kepada saudara Islam di Palestin, kenapa puak-puak Pakatan senyap sunyi yer. Sekurang-kurangnya apa salahnya kita buang fahaman politik demi membantu saudara Islam kita. Islam bersatu bukan dari segi fahaman politik tapi hubungan silaturrahim yang erat dan itukan ajaran yang Allah S.W.T beritahu dalam Al-Quran.

GR ingin sarankan pada Kak Abby Abadi kita ni, kalau ilmu belum cukup jangan nak cakap hentam keromo. Otak tu kasi cuci sikit, kalau belajar tak tinggi sedar diri tu sikit. Tak salah kita menimba ilmu di mana-mana yang penting kita pandai menilai jangan duk percaya sebelah pihak. Otak pun boleh jadi beku.

GR juga ingin mengucapkan tahniah kepada semua yang terlibat dalam Misi Bantuan Ke Gaza kali ini. Sumbangan yang diberikan oleh rakyat Malaysia insyaAllah diberkati dan kita doakan penderitaan rakyat Palestin akan berakhir dengan segera serta kita doakan semoga Allah S.W.T memberikan perlindungan yang baik untuk mereka.

Lihat beberapa keping gambar Afdlin Shauki dan kawan-kawan di Palestin :







GR kata: Doakan mereka selamat pergi dan pulang. Jika diberi peluang insyaAllah akan sampai di bumi Palestin.

1 comment:

Anonymous said...

abby kurangkan bercakap
banyakkan bertaubat atas DOSADOSA BESAR yang anda lakukan dulu.

saya tau apa yag anda buat tau.

Yang saya tak tau pasti ALLAH tau .

bertaubatlah seikhlasnya jangan mengarut dok twet sana sini mcm u bersih sangat.

ingat apa u buat dulu.

Artikel pelbagai